اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

24 هکتار از بستر رودخانه‌های سمنان آزاد شد

مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه‌ای سمنان از آزادسازی اراضی بستر رودخانه‌ها در بیش از 24 هکتار خبر داد.

24 هکتار از بستر رودخانه‌های سمنان آزاد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مرتضی صفایی، مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه‌ای سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، درباره عملیات لایروبی و بازگشایی رودخانه‌ها و مسیل‌ها اظهار کرد: لایروبی رودخانه‌ها با هدف افزایش ظرفیت آب‌گذری رودخانه و حصول اطمینان از عبور ایمن سیلاب به طور مستمر در حال انجام است.

وی با بیان اینکه از شهریور سال گذشته تاکنون 17.4 کیلومترلایروبی و بازگشایی در رودخانه‌ها و مسیل‌های استان سمنان صورت گرفته، تصریح کرد: اقدامات لایروبی و بازگشایی در گل رودبار، سفیدرود، جوین، امامزاده عبدالله (ع) و رامه انجام شده است.

مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه‌ای سمنان افزود: در استان سمنان علی‌رغم محدودیت شدید اعتبارات استانی و عدم کفایت اعتبارات ملی از سال ۹۸ تاکنون در 30 رودخانه و مسیل، بیش از 60 کیلومتر عملیات لایروبی و بازگشایی توسط شرکت آب منطقه سمنان انجام شده است.

صفایی از آزادسازی اراضی بستر رودخانه‌ها در بیش از 24 هکتار در دولت سیزدهم خبر داد و اظهار کرد: این مهم با هدف حفاظت و حراست از انفال و همچنین عبور ایمن سیلاب انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: آزادسازی اراضی رودخانه‌ای از شهریور سال گذشته تاکنون با مساحتی بیش از 13 هکتار انجام شده است.

مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه‌ای سمنان از ساماندهی رودخانه‌ها و مسیل‌های این استان خبر داد و افزود: در دولت سیزدهم، بیش از 4.5 کیلومتر ساماندهی رودخانه‌ها و مسیل‌های استان سمنان انجام شده است.

صفایی از انعقاد قرارداد انجام مطالعات تعیین حدود بستر و حریم رودخانه‌ها برای 750 کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های استان در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: این مهم در راستای اجرای تکالیف قانونی این شرکت مبنی بر تعیین حدود و بستر حریم رودخانه و مسیل‌ها انجام می‌شود.

وی از ساخت و نصب 12 عدد تابلو هشدار و اطلاع‌رسانی پیش‌ساخته در رودخانه‌های اصلی شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه خبر داد و گفت: نصب تابلوهای هشدار با هدف اطلاع‌رسانی در زمینه عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها به دلیل احتمال وقوع سیلاب، همچنین هشدارهای جدی در خصوص عدم دخل و تصرف در حدود بستر و حریم رودخانه‌ها صورت می‌گیرد.

پایان پیام/74001/ن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول