اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

تربیت هزار و 300 قاری قرآن در زندان های خراسان جنوبی

مدیرکل زندان های خراسان جنوبی گفت: با کارهای اصلاحی و تربیتی صورت گرفته در زندان های استان هم اکنون بیش از هزار و ۳۰۰ قاری قرآن در رشته های روان خوانی، روخوانی و حفظ تربیت شدند.

تربیت هزار و 300 قاری قرآن در زندان های خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی عبدی، مدیر کل زندان های خراسان جنوبی امروز در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان  ضمن تسلیت شهادت امام سجاد(ع) اظهارداشت: مجموعه زندان نهادی وابسته به قوه قضائیه است که دو ماموریت مهم را انجام می دهد، برابر وظایف ذاتی نگهداری زندانیان و دیگری بازپروی و باز اجتماعی کردن زندانیان در دوران محکومیت تا فردی سالم به جامعه بازگردد.

وی گفت: در کنار این دو ماموریت مهم مباحث فرهنگی و تربیتی و اشتغال در زندان های استان در حال انجام  است.

وی بابیان این که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدامات بسیار ارزشمندی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری انجام‌شده است افزود: اما راه‌های نرفته‌ای هم در این حوزه وجود دارد که باید تلاش شود با تعامل دستگاه‌های فرهنگی و هنری و البته تبلیغات اسلامی اجرایی شود.

وی با اشاره به‌ضرورت آشنایی زندانیان با مبانی و فرهنگی دینی و قرآنی، یادآور شد: اگر بافت جمعیتی که امروز در زندان‌ها به سر می‌برند، با قرآن کریم و مباحث دینی ارتباط داشتند، بی‌تردید گذرشان به زندان نمی‌افتاد.

مدیرکل زندان های خراسان جنوبی ادامه داد: زیر ساخت اندرزگاه معراج در زندان مرکزی انجام شده که هدف از راه اندازی اندرزگاه معراج نشر معارف دینی و روان شناسی اسلامی برای زندانیان می باشد.

عبدی عنوان کرد: با کارهای اصلاحی و تربیتی صورت گرفته در زندان های استان هم اکنون بیش از هزار و ۳۰۰ قاری قرآن در رشته های روان خوانی، روخوانی و حفظ تربیت شدند.

وی افزود: انواع مسابقات قرآنی،ورزشی و تورهای زیارتی به مکان های مقدس در سه ماهه امسال برای زندانیان،کارکنان و سربازان وظیفه انجام شده است.

وی با اشاره به این که در سه ماهه نخست امسال بیش از ۵۰میلیون تومان اقلام ورزشی برای زندان ها خریداری شد  ادامه داد: هم اکنون ۱۲ گروه سرود، تئاترو تعزیه در سطح زندان های استان فعال هستند. 

مدیر کل زندان های استان خراسان جنوبی با تاکید بر تلاش های بی وقفه در حوزه اشتغال و حرفه آموزی زندانیان، افزایش ۲۲ درصدی اشتغال و افزایش ۱۰ درصدی حرفه آموزی را اعلام کرد.

عبدی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه های آموزشی با ادارت مرتبط، از برگزاری ۲۰۴ دوره مهارتی با حضور ۳هزارو ۱۵۹ زندانی خبرداد و گفت: برای ۷۲ زندانی کارت صنعتگری صادر شد.

وی اضافه کرد: برای اشتغال زندانیان کارگاه حوله بافی در اندرزگاه زنان، کارگاه ریسندگی در بازداشتگاه عمومی،کارگاه قالی باقی و کارگاه رشته بری راه اندازی شده است.

وی تصریح کرد: نگاه سازمان تبلیغات اسلامی به زندان های استان ویژه باشد و در ایام خاص  شاهد حضور استادان برجسته کشوری و استانی در زندان ها باشیم. 

در ادامه این جلسه حجت الاسلام حجت سالاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ضمن تشکر از تعامل و همکاری دوجانبه اداره کل زندان های استان، آمادگی خود را برای توسعه فعالیت های تبلیغی و آموزشی قرآن و محافل انس با کلام ا… وحی، اعزام سخنران و برگزاری کارگاه ها وکلاس های آموزشی برای زندانیان و خانوده های آنان اعلام کرد.

در پایان از حجت الاسلام سالاری به پاس همراهی با مجموعه زندان ها قدردانی به عمل آمد.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول