اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

لزوم مناسب سازی شهر برای سالمندان

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت:با توجه به اینکه جمعیت شهر رو به سالمندی می رود باید شهر برای سالمندان مناسب سازی شود.

لزوم مناسب سازی شهر برای سالمندان

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، سید محمد آقامیری در یکصد و شصت و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: سازمان زیباسازی متولی پل های عابر پیاده است و مردم در تمام نقاط دغدغه خرابی پل های مکانیزه را دارند و بعضاً انتظار دارند که پل های عادی نیز مکانیزه شود.

وی با بیان اینکه شهر رو به سالمندی می رود، یادآور شد: با توجه به این موضوع باید شهر را مناسب سازی کنیم، رمپ های هشت درصدی پیش از این طراحی شده بود و مناطقی برای اجرای آن پیشنهاد داده شد و قول دادند که در دستور قرار بگیرد اما متأسفانه یک مورد از آن نیز اجرایی نشد.

آقامیری با اشاره به اینکه استفاده از این رمپ ها بسیار ساده تر از پل های پلکانی است، تصریح کرد: معلولان نیز با این رمپ ها می توانند به راحتی از پل های عابر پیاده تردد کنند.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به صرف هزینه های میلیاردی برای بوستان ها، خاطرنشان کرد: با این وجود در مناسب ترین فصل سال برای حضور شهروندان در بوستان ها شاهد تجمع معتادان، سگ گردانی و موضوع بی حجابی هستیم که سلب آرامش شهروندان را به دنبال داشته و بوستان ها یا به باغ وحش و یا به محل تجمع اراذل و اوباش تبدیل شده است.

وی تأکید کرد: قوه قضاییه در این زمینه قانون ندارد و علیرغم اینکه تمام کشورهای دنیا قوانینی برای نگهداری حیوانات خانگی دارند، در کشور ما هیچ برخوردی صورت نمی گیرد و سکوت می کنند و در نهایت تابلویی در پارک ها در این زمینه نصب می شود؛ از کمیسیون حقوقی می خواهیم موضوع را در دستور کار قرار دهند چون مردم فکر می کنند شهرداری که بوستان ها را ایجاد کرده وظیفه برخورد با اراذل و اوباش و جمع آوری معتادان را هم بر عهده دارد در حالیکه پلیس باید وارد شود اما آنها هم از ضعف قوانین سخن می گویند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول