اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

4 مدرسه نمونه دولتی در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری ایجاد می‌شود

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه درخواست ایجاد چهار مدرسه نمونه دولتی در استان به تهران ارسال شده است، گفت: تاسیس مدرسه نمونه دخترانه در سامان و مدرسه نمونه پسرانه در بن با پوشش عشایر شهرستان کوهرنگ از جمله این مدارس است.

4 مدرسه نمونه دولتی در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، پژمان خلفیان صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه درخواست ایجاد چهار مدرسه نمونه دولتی شبانه‌روزی در استان به تهران ارسال شده است، گفت: تاسیس مدرسه نمونه دخترانه در سامان و مدرسه نمونه پسرانه در بن با پوشش عشایر شهرستان کوهرنگ از جمله این مدارس است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در شهرستان اردل مدرسه نمونه دولتی دخترانه از قبل وجود دارد و پیگیر آن هستیم تا یک مدرسه پسرانه که بتواند دانش‌آموزان کیار، میانکوه و عشایر مشایخ را پوشش دهد ایجاد کنیم.

وی افزود: همچنین در شهرستان کیار مدرسه پسرانه نمونه دولتی از قبل داشتیم و پیش‌بینی ایجاد مدرسه دخترانه حضرت فاطمه‌زهرا(س) را برای این منطقه کرده‌ایم که بتواند دختران میانکوه و عشایر کیار را تحت پوشش قرار دهد.

خلفیان بیان کرد: امیدواریم تعدادی از این مدارس از مهرماه امسال و تعدادی نیز از سال آینده کار خود را آغاز کنند.

وی گفت: با توجه به تغییرات آئین‌نامه و ویژگی‌های مدارس نمونه دولتی متوسطه اول در مناطق محروم این مدارس در شهرستان‌های شهرکرد و بروجن منحل شد اما مدارس نمونه دولتی اول متوسطه در شهرستان‌های اردل، فارسان، شلمزار و لردگان همچنان در حال فعالیت هستند.

افزایش شهریه مدارس خاص در استان

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اینکه افزایش شهریه مدارس نمونه دولتی و استعدادهای درخشان باید در شورای آموزش و پرورش استان تایید شود، افزود: پیشنهاد می‌شود شهریه مدارس نمونه دولتی از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، شهریه متوسطه اول مدارس استعدادهای درخشان از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به ۵ میلیون ۵۰۰ هزار تومان و متوسطه دوم این مدارس از ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به ۶ میلیون تومان افزایش یابد.

وی اضافه کرد: این افزایش شهریه به دلیل این است که هزینه کلاس‌های فوق برنامه در این مدارس باید از محل این شهریه‌ها پرداخت شود.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول