اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

بلاتکلیفی 600 کامیونت وارداتی در قشم

سال گذشته حدود ۶۰۰ کامیونت از کشور امارات وارد گمرک قشم شد و پس مدتی معطلی با نصب پلاک به خریداران سپرده شد اما مرحله بعدی ترخیص کامیونت ها با مشکل مواجه شد. صاحبان کامیونت‌ها چشم انتظار تعیین تکلیف هستند.

بلاتکلیفی 600 کامیونت  وارداتی در قشم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سال گذشته حدود ۶۰۰ کامیونت از کشور امارات وارد گمرک قشم شد و پس مدتی معطلی با نصب  پلاک به خریداران سپرده شد اما مرحله بعدی ترخیص کامیونت ها  با مشکل مواجه شد.

به گفته منابع محلی در مرحله اول ورود این خودروها از دوبی به جزیره ی قشم بلافاصله بعد از ترخیص از گمرک توسط واحد شماره گذاری راهنمایی و رانندگی جزیره ی قشم پلاک زرد (عمومی) پلیس راهور روی آنها نصب شد اما  بعد از ورود خودروها در مرحله دوم منطقه ی آزاد اقدام به پلاک گذاری کرد  این یعنی نداشتن پلاک زرد که قاعدتاً بایستی توسط پلیس راهور این کامیونت ها را پلاک گذاری می کرد.

ظاهراً این کامیونت ها که با سوخت گازوئیل فعال هستند به سبب نداشتن استانداردهای محیط زیستی از سوی پلیس راهور پلاک گذاری نشدند.

در این شرایط این سوال پیش می آید که چرا منطقه آزاد و گمرک اجازه ی ورود خودروها به جزیره داده است  و هزینه ترخیص گمرک از  این خودروها اخذ کرده و پلاک سفید منطقه آزاد روی آنها نصب کرده اند.

موضوع مهمتر اینکه کامیونت های وارداتی پلاک شده توسط منطقه آزاد فعلا  از دریافت سهمیه سوخت محروم شده اند به تعبیری تا زمانیکه این کامیونت ها صاحب پلاک زرد پلیس راهور نشوند نمی توانند صاحب کارت سوخت شوند.

به همین جهت دارندگان کامیونت های وارداتی دست به دامن مدیر عامل جدید منطقه آزاد شده و از عادل پیغامی درخواست کرده اند برای سامان دادن به این وضعیت چاره اندیشی کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول