اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

مراکز خصوصی خرید برنج کشاورزان در مازندران اعلام شدند

سازمان جهاد کشاورزی مازندران مراکز بخش خصوصی خرید برنج ارقام محلی در استان را اعلام کرد تا کشاورزانی که تمایل دارند برنج و یا شالی ارقام محلی خود را به‌فروش برسانند، به مراکز اعلام شده مراجعه کنند.

مراکز خصوصی خرید برنج کشاورزان در مازندران اعلام شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، کشاورزان مازندرانی در حالی این روزها درحال برداشت برنج در زمین‌های شالیزاری خود هستند که برنج سال گذشته برخی از کشاورزان هنوز فروش نرفته و در انبارها و شالیکوبی‌های استان باقی مانده است.

در همین راستا حسن عنایتی با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی و پیگیری برای خرید برنج تولیدی مازاد کشاورزان مازندرانی اظهار کرد: خرید برنج ارقام محلی و پرمحصول در انبارهای شرکت غله شهرستان‌های بابل و فریدونکنار و ۷ واحد شالیکوبی به‌عنوان مباشر شرکت غله در شهرستان‌های آمل، بابل، قائمشهر، فریدونکنار، محمودآباد، جویبار و ساری انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: سازوکار اجرایی طرح حمایتی خرید توافقی برنج بعد از سفر وزیر جهاد کشاورزی به مازندران عملیاتی شده است و ادارات غله در شهرستان‌ها، برخی شالیکوبی‌های منتخب استان به عنوان مباشر و فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور در این طرح مشارکت دارند.

عنایتی افزود: از هفته گذشته تاکنون ۲ هزار تن برنج از شالیکاران مازندرانی خریداری شده که ۵۰۰ تن آن برنج پرمحصول و هزار و ۵۰۰ تن برنج طارم محلی بوده است.

در همین راستا جهاد کشاورزی مازندران، مراکز بخش خصوصی خرید برنج ارقام محلی در استان را اعلام کرد تا کشاورزانی که تمایل دارند برنج و یا شالی ارقام محلی خود را به‌فروش برسانند، به مراکز اعلام شده مراجعه کنند.

شهرک صنعتی رجه بابل سید تقی جعفری، پایانه برنج آمل سیروس حیدری، روستای کونر شهرستان بابلسر سجادی، شرکت پردیس گلستان (شالی ارقام پرمحصول و محلی) و شهرک صنعتی جویبار فخرآور به‌عنوان مراکز بخش خصوصی خرید برنج ارقام محلی در مازندران اعلام شدند.

به گزارش فارس، مازندران استان برتر کشور در تولید کمی و کیفی برنج است که سالانه حدود یک میلیون تن برنج سفید تولید می‌کند.

پایان پیام/۸۶۰۳۱/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول