اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

افزایش بودجه مصوب حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: صندوق بیماران خاص و صعب العلاج استان اصفهان در 9 ماه گذشته بیش از 230 میلیارد تومان برای بیش از ۵۷ هزار بیمار خاص پرداخت کرده است.

افزایش بودجه مصوب حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج

محمدحسین صفاری مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به آغاز کار صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج در سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: تشکیل این صندوق در راستای عمل به سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری، در سال ۱۴۰۱ مورد تصویب نمایندگان مجلس یازدهم قرار گرفت و با بودجه ۵ هزار میلیارد تومان از آبان‌ماه ۱۴۰۱ شروع به کار کرد.

وی بیان کرد: بودجه مصوب برای این صندوق در سال ۱۴۰۲ به ۷هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

صفاری تاکید کرد: سازمان بیمه سلامت متولی صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج است، در سال ۱۴۰۲ هر فرد دچار بیماری خاص و صعب العلاج برای بهره مندی از خدمات این صندوق حتما باید به بیمه پایه درمانی خود در استان مراجعه کند. به عنوان مثال بیمه شدگان تامین اجتماعی باید به مدیریت درمان تامین اجتماعی در استان یا شعب شهرستانی آن و بیمه شدگان نیروهای مسلح نیز به بیمه نیروهای مسلح استان مراجعه کنند.

وی با اشاره به پیشتاز بودن استان اصفهان در حمایت از بیماران خاص افزود: از ابتدای آبانماه ۱۴۰۱ تا پایان تیر ۱۴۰۲ در استان اصفهان، بالغ بر ۲۳۲ میلیارد تومان برای بیش از ۵۷ هزار بیمار خاص از طرف بیمه سلامت هزینه درمان پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: صندوق بیماران خاص و صعب العلاج برای کاهش پرداخت مستقیم و جبران بخشی از هزینه های درمان ۱۰۷ بیماری خاص و صعب‌العلاج از جمله انواع سرطان‌ها، تالاسمی هموفیلی، ام اس، اوتیسم تاسیس شده است.

پایان پیام/۳۸۱۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول