اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

مشکل کمبود آب در دو روستای قم برطرف شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اقدامات گسترده برای آبرسانی به بخش خلجستان، از رفع مشکل کمبود آب در روستاهای گیو و طینوج خبر داد.

مشکل کمبود آب در دو روستای قم برطرف شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، مهندس حسن بختیاری با بیان اینکه بخش خلجستان با یک شهر و 20 روستا دارای 6 هزار و 805 انشعاب است، گفت: آب شهر و روستاهای این بخش از 28 حلقه چاه تأمین می‌شود که با توجه به محدودیت منابع آبی، اقدامات گسترده‌ای برای جبران کمبود آب در دست اجرا است.

وی از اصلاح و توسعه بیش از 400 متر شبکه آب در این بخش از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و اظهار کرد: با توجه به کاهش آبدهی، سه حلقه چاه تأمین‌کننده آب روستاهای جوزه و آمره ته‌زنی و بهسازی شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به رفع کمبود شدید آب در روستای گیو خاطرنشان کرد: با حفر و تجهیز و بهره‌برداری از یک حلقه چاه جدید، آبرسانی به این روستا در حال حاضر با بهره‌گیری از سه حلقه چاه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه یک حلقه چاه و خطوط انتقال آن به مخزن و شبکه در روستای طینوج به بهره‌برداری رسید، ابراز کرد: مشکل تأمین آب این روستا نیز با اضافه شدن چاه جدید به دو چاه قبلی نیز  برطرف شد.

مهندس بختیاری از انجام اقدامات لازم برای دریافت مجوز حفر چاه جدید در منطقه کندرود خبر داد و یادآور شد: مجوز چاه جدید روستای وشاره به منظور جابه‌جایی چاه فعلی و افزایش آبدهی دریافت شده و در حال حاضر در مرحله آماده‌سازی برای انجام حفاری هستیم.

وی از پیشرفت 90 درصدی پروژه احداث و تجهیز چاه و مخزن روستای جیریک آغاج خبر داد و گفت: این پروژه در حال حاضر در مرحله تست قرار دارد و تا یک ماه آینده وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم همچنین تأکید کرد: پروژه آبرسانی به محله میدانک شهر دستجرد با حدود 1500 متر لوله‌گذاری با پیشرفت بیش از 90 درصدی و آبرسانی به شهرک آفتاب شهر دستجرد نیز با پیشرفت حدود 30 درصدی در حال اجرا است.

وی احداث مخزن جدید روستای نایه با اعتباری بالغ بر 27 هزار میلیون ریال، احداث مخزن و خطوط انتقال روستای رستگان با اعتباری بالغ بر 45 هزار میلیون ریال، اصلاح و بازسازی شبکه توزیع روستاهای نایه، طینوج و گیو با اعتبار بالغ بر 50 هزار میلیون ریال از دیگر پروژه‌ها در دست پیگیری است.

پایان پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول