اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اختصاص ۱۲ کیلومتر لوله آب برای روستاهای شهرستان ابهر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: ۱۲ کیلومتر لوله آب برای ۱۲ روستای شهرستان ابهر تخصیص و عملیات لولهگذاری در این روستاها بزودی آغاز می‌شود.

اختصاص ۱۲ کیلومتر لوله آب برای روستاهای شهرستان ابهر

علیرضا جزء قاسمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، از اختصاص ۱۲ کیلومتر لوله آب برای روستاهای شهرستان ابهر خبر داد و اظهار کرد: برای این طرح اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال تخصیص یافته که با اجرای آن شاهد ارتقاء خدمات آبرسانی در این روستاها خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان افزود: این ۱۲ روستا شامل روستاهای «حصار عبدالکریم»، «اسدآباد»، «کله خانه»، «حسین آباد»، «قارقالو»، «بهاور»، «گل تپه»، «امیرآباد»، «داوودگر»، «علی آباد»، «کماجین» و «چالچوق» است.

وی به اختصاص ۵ باب مخزن پیش ساخته برای روستاهای  فاقد دهیاری شهرستان ابهر شامل «امیرآباد»، «داوودگر»، «علی آباد»، «کماجین»، و «چالچوق» اشاره کرد و گفت: برای این مخازن در مجموع اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال از محل منابع روستاهای فاقد دهیاری اختصاص یافته است.

جزءقاسمی گفت: در روستای «گلی» از توابع شهرستان ابهر نیز  یک هزار و ۲۰۰ متر خط انتقال از چشمه به مخزن ذخیره آب این روستا احداث شده و یک هزار و ۸۰۰ متر شبکه توزیع آب  نیز اجرایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه طرح آبرسانی به روستای «گلی» با مشارکت خیّرین آبرسان و دهیاری این روستا اجرا شده است، گفت: برای اجرای این طرح، اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

شایان توجه است از مجموع ۹۰۷ روستای استان زنجان، ۶۳۱ روستا تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار دارند که بیش از ۹۲ درصد جمعیت روستایی استان را شامل می شود، با این حال شرکت آب و فاضلاب استان زنجان بابت تامین آب سالم و بهداشتی در روستاهای غیر زیر پوشش نیز با مراکز بهداشت و شوراهای اسلامی این روستاها همکاری دارند.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول