اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

«نذر یخ » برای مجالس ده روز عاشورایی میناب

نذر یخ یکی از اقدامات ارزنده کارگاههای یخسازی در روستای گورزانگ میناب در دهه محرم بود که برای مجالس عاشورایی شهرستان میناب انجام شد.

«نذر یخ » برای مجالس ده روز عاشورایی میناب

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب ، با قرار گرفتن دهه محرم در مرداد ماه سال جاری که  یکی از ماههای گرم تابستان است ، تامین آب سرد برای مجالس عزاداری یکی از دغدغه های اصلی مسولان هیئت های عزاداری  بود که بتوانند در گرمای طاقت فرسا از عزاداران شرکت کننده در مجالس خود پذیرایی کنند.

به همت جوانان روستای گورزانگ میناب که در پاچال ماهی فروشان مشغول به کار هستند و برای شغل خود کارگاه یخسازی ایجاد کرده اند ، چند سالی است که در یک اقدام خود جوشانه با هیئت های عزاداری میناب همکاری لازم را دارند.

این جوانان در این ایام با نذر یخ برای مجالس عزاداری ، تامین کننده یخ مورد نیاز هیئت های عزاداری هستند تا مردم و عزاداران در این مجالس با کمبود آب خنک مواجه نشوند.

اسماعیل ذاکری یکی از کارگاه دارن یخ در روستای گورزانگ گفت : علاقه مندی من به اهل بیت سبب شد تا در راستای کمک به هیئت ها در قالب نذر یخ به مجالس عزاداری کمک کنم .

وی افزود : این کارگاه  برای شغل خود ،که مشغول به فروش ماهی در پاچال روستای گورزانگ هستم  ایجاد کرده ام که در ماههای محرم و صفر و سایر مجالس مذهبی به هیئت های عزاداری یخ رایگان داده می شود.

ذاکری گفت : اکنون سه سال است که از این کارگاه به مجالس مذهبی و عزاداری یخ رایگان داده می شود تا بتوانند از عزاداران خود پذیرایی کنند.

 

 

وی با بیان اینکه در دهه محرم از اقصی نقاط شهرستان برای تهیه یخ مجالس خودبه این مکان آمدند عنوان کرد: توزیع یخ به هیئت ها به هرمیزانی که درخواست از این کارگاه داشته اند تامین شده است تا با مشکل نشوند.

ذاکری اظهار داشت : در روستای گورزانگ چهار کارگاه یخ سازی وجود دارد که همه آنها در دهه محرم در قالب نذر یخ به هیئت ها کمک کرده اند.

به گزارش فارس، این کار رایگان و پسندیده کارگاههای یخسازی در روستای گورزانگ برای تامین یخ مجالس عزادری نیازمند پاسخ مثبت مسئولان در زمینه همکاری با آنها و کمک در مصارف برق و آب آنها است تا با دلگرمی بیشتر در این زمینه گام بردارند.

گزارش: حبیب عیدزاده

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول