اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تشخیص جبهه حق از باطل مرحله نخست بصیرت است

امام جمعه کاشان گفت: مرحله نخست بصیرت به عنوان یکی از عبرت‌های عاشورا تشخیص جبهه حق از باطل است.

تشخیص جبهه حق از باطل مرحله نخست بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از کاشان حجت الاسلام سید سعید حسینی امام جمعه کاشان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کاشان با تبیین عبرت‌های واقعه عاشورا از مکه تا مدینه و کربلا اظهار داشت: بصیرت یکی از عبرت‌های عاشورا و مرحله نخست آن تشخیص جبهه حق از باطل و پس از آن کمک سریع و بدون اتلاف وقت به جبهه حق است.

وی با تأکید بر حرکت تمام وقت در مسیر و رکاب امام و منحرف نشدن از مسیر حق افزود: مسیر حق، مسیر ولایت است.

حسینی تصریح کرد: برخی با وجود دیدن امام و ولی فقیه خود و قرار نداشتن در جبهه باطل اما به دلیل بی بصیرتی مشغول مسائل شخصی خود شدند و ولی فقیه که به کمک آن‌ها نیاز دارد را کمک نکردند.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه امروز باید مراقب بود در ردیف افرادی نباشیم که دیگران را به خیمه ولی فقیه رسانیدند، اما خود به بهانه معیشت از خیمه ولی فقیه جدا شدند، گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برخی زندانی و شکنجه شدند، اما تحمل آنها تا فتنه ۸۸ بود و از فتنه ۸۸ از ولی فقیه جدا شدند.

وی با اشاره به عملیات منافقین یک هفته بعد از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و زمین‌گیر شدن آنها در تنگه مرصاد کرمانشاه بیان کرد: منافقین می‌توانستند در خط ولایت باشند و با تبعیت از ولی فقیه افراد صالحی باشند، اما با سوء اختیار خودشان از مسیر منحرف شدند و عاقبت در اردوگاه اشرف ذلیل و خوار شدند.

امام جمعه کاشان ادامه داد: امروز سرنوشت افراد آشوب‌های اخیر و پناه رفته به دامن آمریکا و اروپا که با رؤسای کشور‌هایی اروپایی و دشمنان نظام اسلامی و انقلاب اسلامی ایران عکس یادگاری گرفتند، سرنوشتی شبیه منافقین در انتظارشان است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با استناد به آیه ۶۰ سوره بقره که خداوند از طریق حضرت موسی به قوم بنی اسرائیل فرمود با وجود نعمت‌ها، فساد و اختلاف نکنید گفت: بارزترین مصداق فساد، نزاع قبیله‌ای در گذشته و امروز مصداق آن نزاع حزبی است که همه باید با تبعیت از ولی فقیه و نائب امام زمان(عج) نزاع و اختلافات حزبی را ترک و مسیر ظهور را آماده کنند.

حسینی امر به معروف، نهی از منکر، پایداری و استقامت در میدان نبرد و دشمنی با افراد فاسق را چهار رکن جهاد برشمرد و عنوان کرد: امربه معروف و امر به مستحبات مومن را نیرومند می‌کند و نهی از منکر و حتی کم شدن یک گناه در جامعه اسلامی سبب می‌شود بینی انسان کافر به خاک مالیده شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تقدیر از برگزاری مجالس عزاداری امام حسین(ع)، هیئات مذهبی، سخنرانان و مداحان اهل بیت(ع) که شور حسینی را در منطقه وکشور ایجاد کردند، گفت: حضور جوانان در مجالس بزرگ عزاداری امام حسین (ع) امسال نسبت سال گذشته افزایش یافته و مجالس عزاداری نیز نسبت به سال‌های گذشته از نظم و انضباط بیشتری برخوردار است.

پایان پیام/۶۳۰۲۵/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول