اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

امام جمعه لالی: زین العابدین(ع) با تبیین عاشورا از انحرافات دینی جلوگیری کرد

امام جمعه لالی گفت: با ورود امام سجاد(ع) و کتابی مانند صحیفه سجادیه از نهضت عاشورا دفاع و از انحرافی که بنی امیه در دین به وجود آورد جلوگیری شد .

امام جمعه لالی: زین العابدین(ع) با تبیین عاشورا از انحرافات دینی جلوگیری کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از لالی، حجت‌الاسلام محمد گرمسیری امام جمعه لالی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه با تسلیت عاشورای حسینی اظهار کرد: تشکر ویژه داریم از همه عزیزانی که در این ایام و دهه اول محرم برنامه‌های خوبی را در سطح شهرستان برپا کردند و پای کار حضرت سیدالشهدا(ع) بودند و به مجلس اهل بیت(ع) رونق دادند .

امام جمعه لالی با بررسی ابعاد مختلف قیام امام حسین(ع) در روز عاشورا بیان کرد: فعالیت‌های فرهنگی بنی امیه به قدری قوی بود که در کنار اماکن مقدسه مکه و مدینه به راحتی گناهانی مانند شرابخواری و رقص را انجام می‌دادند.

گرمسیری تصریح کرد: فعالیت‌های بنی امیه در صحنه عمل بروز فاجعه عاشورا بود و در صحنه‌های فرهنگی تهی کردن جامعه اسلامی از ارزش‌ها و مکتب پیامبر(ص) بود که با ورود حضرت زین العابدین امام سجاد(ع) و کتابی مانند صحیفه سجادیه از نهضت عاشورا دفاع و از انحرافی که بنی امیه در دین به وجود آورد جلوگیری شد.

وی در ادامه با اشاره به روز تجلیل از اسرا و مفقودین عنوان کرد: کسانی که پای مکتب امام حسین(ع) ایستادند باید مورد تقدیر باشند و ما مدیون خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران هستیم و امیدواریم شهدای جاویدالاثر نیز به زودی به آغوش خانواده‌های خود بازگردند .

امام جمعه لالی با اشاره به سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری بیان کرد: شیخ فضل الله به جرم دفاع از اسلام تا پای دار پایداری کرد چرا که عده‌ای به دنبال قوانینی سکولار بودند که اگر تلاش‌های شیخ فضل الله نبود انقلاب ما هم به ثمر نمی‌رسید به‌طوری که باعث آگاهی مردم نسبت به ارزش‌های جامعه اسلامی شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول