اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

تجلی عشق و دلدادگی سوگواران تهرانی در روز دهم+عکس و فیلم

عاشقان و دلدادگان اهل بیت علیهم السلام پایتخت در دهمین روز محرم الحرام، همزمان با عاشورای حسینی، اوج عشق و دلدادگی خود به خاندان عصمت و طهارت را به نمایش گذاشتند و فریاد عشق و دلدادگی سر دادند.

تجلی عشق و دلدادگی سوگواران تهرانی در روز دهم+عکس و فیلم

خبرگزاری فارس-تهران؛ عاشقان و دلدادگان اهل بیت علیهم السلام پایتخت که در دهه اول ماه محرم برای سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران باوفایش به سوگواری و عزاداری پرداختند، امروز در دهمین روز محرم الحرام، همزمان با عاشورای حسینی، اوج عشق و دلدادگی خود را به نمایش گذاشتند.

مردم مومن و ولایت‌مدار شهرستان‌های استان تهران با حضور گسترده خود از صبح امروز برای قهرمانان حماسه تاریخ ساز کربلا، عزاداری و سوگواری کرده و اشک ماتم ریختند و با خلق صحنه‌هایی بی نظیر از ارادت خود به خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام، فریاد عشق و دلدادگی سر دادند.


مساجد، تکایا، حسینیه‌ها، گلزار شهدا، آستان امامزادگان و بقاع متبرکه در استان تهران امروز میزبان سوگواران با آئین‌های مختلف عزاداری بود که با شور و شعور حسینی، عزاداری و سوگواری کردند و ایمان راسخ و قلبی خود به اهل بیت و شهدای دشت نینوا را نشان دادند.

حرکت دسته‌های سینه زنی و زنجیرزنی در شهرها و روستاهای استان تهران با حضور اقشار مختلف مردم پایتخت را به شهر ماتم‌زده در عزای شهدای دشت نینوا بدل کرده بود و بیرق‌های عزای حسین(ع) در همه دسته‌های عزاداری به چشم می‌خورد.

 

 

عزاداران حسینی امروز در مراسم عاشورا، همراه با سوگواری، قرآن به دست گرفته و اهانت به قرآن کریم در کشورهای سوئد و دانمارک را محکوم کردند و در ادامه در نماز جمعه شرکت کرده و به یاد نماز ظهر عاشورا، نماز جمعه عاشورایی اقامه کردند.

ظهر عاشورا نیز مانند دیگر روزها و شب‌های ماه محرم، در هر محله و خیابان، ایستگاه‌های صلواتی و توزیع غذای نذری برپا بود و عطر خوش نذری، همه شهرها و روستاها را فراگرفته و کوچک و بزرگ برای عزاداران حضرت اباعبدالله(ع) خادمی می‌کردند.

 

 

فریاد لبیک «یا حسین» در کربلای ایران 

شهرری همزمان با روز عاشورای حسینی غرق در ماتم و اندوه شد و دسته‌های عزاداری به سمت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به حرکت درآمدند. سینه زنی و زنجیرزنی عاشقان ابا عبدالله با نوای مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام فضای معنوی خاصی به کربلای ایران داده بود. 

 

 

شهرقدس در سوگ عزای عاشورای حسینی 

مراسم عزاداری عاشورای حسینی سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران باوفای حضرت در شهرقدس برگزار شد.

مردم ولایی و شهید پرور شهرقدس در هیئات و دسته‌های مختلف عزاداری از صبح امروز با نوحه خوانی و سینه زنی به خیابان‌ها آمده و در سوگ سیدالشهداء علیه السلام اشک ماتم ریخته و عزاداری می‌کنند.

 


عزاداری ظهر عاشورا در قرچک برگزار شد

همزمان با سراسر کشور عزاداری ظهر عاشورا در مصلای شهرستان قرچک با حضور مردم و مسؤولان برگزار شد و دلدادگانی که دل در گرو اهل بیت دارند در عزای سرور سالار شهیدان و 72 تن از یاران باوفایش اشک ریختند.

مراسم عزاداری امسال با سالهای قبل فرق داشت امسال مردم مومن و حسینی ایران اسلامی، مسلمانان جهان و دوست دار اهل بیت با توجه به هتک حرمت به قرآن کریم این اقدام را محکوم کردند و در عزاداری روز عاشورا قرآن در دست داشتند و اقدام استکبار ستیزی و توطئه دشمنان را با شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل محکوم کردند.

 


مراسم عزاداری عاشورا در ملارد

مراسم عزاداری عاشورای حسینی سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران باوفای حضرت در ملارد برگزار شد.

 


امامزاده سلطان مطهر(ع) بومهن میزبان عزاداران حسینی

مانند هرسال هیات مذهبی از تمامی اقوام ایرانی و مهاجر ساکن در شهر بومهن در ظهر عاشورا با حضور در امامزاده سلطان مطهر(ع) بومهن به عزاداری برای سالار و سرور شهیدان پرداختند.

 

 

نماز جمعه عاشورایی در پردیس اقامه شد

با حضور پرشور نمازگزاران و عزاداران حسینی(ع) نماز جمعه عاشورایی این شهرستان در میدان عدالت برگزار و نمازگزاران اقدامات اخیر در حتک حرمت به قرآن کریم را محکوم کردند.

 


کیلان - زیارت در عاشورای حسینی

کیلان - زیارت در شهرستان دماوند میعادگاه تاریخی عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در عاشورای حسینی بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول