اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

فارس من| سفیر دانمارک در تهران اخراج شود

جمعی از کاربران فارس من با تشکیل کمپینی در پی هتک حرمت قرآن کریم در دانمارک خواستار اخراج سفیر این کشور از تهران شدند.

فارس من|  سفیر دانمارک در تهران اخراج شود

به گزارش خبرگزاری فارس، پس از دو بار هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، این اقدام هتاکانه سه بار نیز در دانمارک صورت گرفت، نخستین بار ۳۰ تیر ماه در مقابل سفارت عراق، دومین بار دوم مرداد ماه باز هم در مقابل سفارت عراق و سومین بار سوم مرداد ماه در مقابل سفارتخانه‌های مصر و ترکیه.

اهانت به قرآن کریم در دانمارک واکنش تند کشورهای مسلمان را به همراه داشت و بسیاری از کشورها اقدام به احضار سفرا و رؤسای نمایندگی‌های دیپلماتیک دانمارک کردند. دیپلمات‌های دانمارک در بغداد نیز اقدام به ترک خاک عراق کردند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه هتک حرمت قرآن کریم در دانمارک را شدیداً محکوم کرد و گفت: دولت دانمارک در جلوگیری از اهانت به قرآن کریم و مقدسات اسلامی و پیگرد و مجازات اهانت کنندگان مسؤول بوده و افکار عمومی جهان اسلام منتظر اقدام عملی این کشور است.

پس از آن هم سفیر  «یسپر وار» سفیر دانمارک توسط مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به وی ابلاغ شد. مدیرکل غرب اروپا خطاب به سفیر دانمارک گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران همگام با آزاداندیشان و مسلمان جهان از دولت دانمارک می‌خواهد با اتخاذ تدابیر بازدارنده، اقدام جدی برای ممانعت از تکرار رویکردهای تلخ و تاریک را به عمل آورده و با دستگیری و اشد مجازات افراد خاطی، زمینه تحقق اصل احترام نسبت به مقدسات ادیان الهی و نیز همزیستی مسالمت آمیز را فراهم کند. (اینجا بخوانید)

در همین خصوص جمعی از کاربران فارس من با تشکیل کمپینی با اشاره به این اقدام هتاکانه خواستار اخراج سفیر دانمارک از ایران شدند. 

روز پنجشنبه ۲۹ تیر ماه یک تبعه سوئدی - عراقی برای دومین بار ظرف چند هفته اخیر اقدام به اهانت به قرآن کریم کرد و یک روز بعد یک گروه راست‌افراطی در دانمارک در تاریخ ۳۰ تیر ماه، نسخه‌ای از قرآن را مقابل سفارت عراق در کپنهاگ سوزاند. این گروه در توجیه این اقدام اعلام کرد که این حمله در اعتراض به حمله معترضان به قرآن سوزی به سفارت سوئد در بغداد صورت گرفته است. 

گروه مذکور دوم مرداد ماه نیز با تجمع در برابر سفارت عراق در دانمارک به قرآن کریم اهانت کردند. این گروه افراطی به نام «میهن‌پرستان دانمارک» نیز یک روز بعد (سه‌شنبه) سوم مرداد ماه نیز در برابر سفارت‌های مصر و ترکیه در کپنهاگ پایتخت دانمارک اقدام به قرآن‌سوزی کردند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول