اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

۵ مرداد یکی از ارکان و مؤلفه‌های هویت در استان مرکزی است

استاندار استان مرکزی گفت: دفاع مقدس و فرهنگ دفاع مقدس در رأس ویژگی‌های ممیزه ایران مقتدر قرار دارد؛ «پنج پنج» با سه رویداد بسیار برجسته یکی از ارکان و مولفه‌های هویت در استان مرکزی و شهر اراک را شکل داده است.

۵ مرداد یکی از ارکان و مؤلفه‌های هویت در استان مرکزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، فرزاد مخلص‌الائمه امروز در همایش روز ایثار و مقاومت در اراک با بیان اینکه هر موجودیتی دو شاکله مادی و فیزیکی و معنوی و درونی دارد، اظهار کرد: اگر این موجود زنده جامعه باشد، یک شاکله مادی دارد که مسائل عمومی و اقتصادی و امکانات جامعه است، اما شاکله درونی و معنوی آن هویت نام دارد.

وی افزود: به ویژگی‌های ممیزه و جداکننده‌ای که اجتماع را از سایر جوامع مشابه خود جدا کند مؤلفه‌های هویتی نام دارد که کشور و استان مرکزی سرشار از این مؤلفه‌ها است.

استاندار استان مرکزی بیان کرد: دفاع مقدس و فرهنگ دفاع مقدس در رأس ویژگی‌های ممیزه ایران مقتدر قرار دارد؛ «پنج پنج» با سه رویداد بسیار برجسته یکی از ارکان و مؤلفه‌های هویت در استان مرکزی و شهر اراک را شکل داده است.

مخلص‌الائمه ادامه داد: قبل از آغاز سال جاری کارگروهی برای راهبری برنامه‌های این روز تشکیل شد و بالغ‌بر ۴۰ کلان‌روایت، تعریف شد که نتیجه آن اجرای این همایش است.

به گزارش فارس، اراک در طول دفاع مقدس، ۲۷ بار بمباران شد که به شهادت ۹۰۰ شهید و جانباز انجامید و مهم‌ترین این بمباران‌ها در ۱۳۶۵/۵/۵ رخ داد؛ روزی که هواپیماهای بعثی، بمب‌هایشان را بر سر پنج کارخانه بزرگ شهر اراک ریختند و ۸۷ کارگر بی‌گناه کارخانه‌ها، شهید و  ۲۹۰ نفر نیز جانباز شدند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول