اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

اجرای ۱۶ مورد آیین نمایشی با عنوان «کاروان خورشید» ویژه ایام محرم در استان آذربایجان‌غربی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۶ مورد نمایش و ایستگاه نقاشی ویژه کودکان حسینی در قالب های مختلف با عنوان «کاروان خورشید» در استان آذربایجان غربی در حال برگزاری است.

اجرای ۱۶ مورد آیین نمایشی با عنوان «کاروان خورشید» ویژه ایام محرم در استان آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه،علیرضا نوروزی،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ضمن عرض تعزیت ایام سوگواری شهادت اباعبدالله الحسین و یاران وفادارش،گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به مناسبت گرامیداشت این ایام با هدف تقویت هر چه بیشتر معنویت عزاداری های مردمی با نشان دادن زوایای مختلف از صحنه های ایثار، شهادت و رشادت های سیدالشهدا اقدام به برگزاری آئین های نمایشی کرده است.

وی افزود: این آیین های نمایشی با عنوان «کاروان خورشید»  در مناطق مختلف استان با اجرای ۱۶ مورد نمایش و ایستگاه نقاشی ویژه کودکان حسینی در قالب های مختلف تئاتر تعزیه از قبیل شبیه خوانی، نمایش های صحنه ای،  پرده خوانی،  نمایشنامه خوانی و نمایش خیابانی تا اربعین حسینی در حال برگزاری است.

نوروزی ادامه داد: این نمایش ها با همت بلند عاشقان امام حسین (ع)  و حضور چشمگیر هنرمندان فهیم این عرصه برگزار و امیدواریم با نگاه ویژه مردم عزادار استان به این نمایش های موجبات افزایش هرچه بیشتر فضای معنوی استان با لسان هنر فراهم شود.

نوروزی گفت: محرم ماهی است که انسانیت در آن تجلی یافت و امروز وظیفه داریم که فرزندان این سرزمین را با درس های عاشورا آشنا کنیم و کمک کنیم تا مفاهیمی مانند آزادگی، ظلم ستیزی، ایثار، مردانگی و اخلاق را درک کنند.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول