اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

کنعانی: زوال رژیم جعلی، اشغالگر و تروریست صهیونیستی نزدیک است

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن تسلیت به خانواده‌های شهدای نابلس، تصریح کرد: زوال رژیم جعلی، اشغالگر و تروریست صهیونیستی نزدیک است.

کنعانی: زوال رژیم جعلی، اشغالگر و تروریست صهیونیستی نزدیک است

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در درگیری صبح امروز (سه‌شنبه) سوم مرداد ماه در نابلس، نظامیان صهیونیست سه فلسطینی را به شهادت رساندند و پیکرهای آن‌ها را با خود به مکان نامعلومی بردند.

این درگیری در ایست امنیتی رژیم صهیونیستی در نزدیکی کوه «جرزیم» در نابلس رخ داد.

وبگاه فلسطینی «شهاب»، با انتشار تصاویری از این درگیری، نوشت: ارتش رژیم اشغالگر با انتشار بیانیه‌ای کوتاه مدعی شد که این افراد به سمت نیروهای اسرائیلی تیراندازی کرده‌ بودند و در خودروی مذکور، سلاح M۱۶ کشف شده است.

«احمد جبریل» سخنگوی سازمان هلال احمر در فلسطین در این باره اعلام کرد که پس از این درگیری، آمبولانس‌های ما به محل درگیری اعزام شدند اما رژیم صهیونیستی مانع امداد رسانی شد.

در همین خصوص، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (سه‌شنبه) سوم مرداد ماه گفت: ‏به خانواده‌های شهدای صبح امروز نابلس، ملت و گروه‌های مقاومت فلسطین تسلیت می‌گوییم.

وی خطاب به مردم و گروه‌های مقاومت فلسطین افزود: خون پاک شهیدان شما هدر نخواهد رفت و زوال رژیم جعلی، اشغالگر و تروریستی اسرائیل نزدیک است.

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان نیز روز گذشته همزمان با تصویب تغییرات قضائی در رژیم صهیونیستی، این روز را بدترین روز این رژیم خواند و گفت: این حوادث، موجب نابودی صهیونیست‌ها خواهد شد. (اینجا بخوانید)

به گزارش فارس، «یائیر لاپید» یکی از سران احزاب اپوزیسیون در اراضی اشغالی و نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی، اسفند سال گذشته در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) درباره تجزیه این رژیم هشدار داد و گفت «از هم‌اکنون تا نیم‌سال دیگر اسرائیل از درون تجزیه خواهد شد و جامعه‌ آن درگیر تنفر از یکدیگر خواهد بود.»

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم در پی این اظهارات در یک رشته توئیت نوشت: درحالی که کوهن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی مدعی پیوستن کشورهای جدیدی به قطار سازش است، لاپید نخست وزیر سابق هشدار می‌دهد «اسرائیل تا ۶ ماه دیگر از درون متلاشی می‌شود».

وی با بیان اینکه رژیم غاصب و جنایتکار و البته در معرض فروپاشی، ارزش حمایت و سرمایه گذاری ندارد، خاطرنشان کرد:‌ نه فقط اتلاف سرمایه مادی، بلکه موجب اتلاف اعتبار معنوی و تنزل جایگاه اخلاقی و انسانی است. دولت آمریکا به عنوان متحد استراتژیک و بزرگ‌ترین حامی رژیم آپارتاید صهیونیستی، می‌تواند به حمایت‌های دائمی خود از رژیم و نیز فشار همه جانبه به برخی کشورها برای عادی سازی روابط با آن ادامه دهد، اما قطعا تغییری در فروپاشی درونی و زوال محتوم رژیم بی ریشه اسرائیل رخ نخواهد داد.

به گزارش فارس، چندی است که سرزمین‌های اشغالی شاهد برگزاری تظاهرات در مخالفت با طرح نتانیاهو برای اصلاحات در سیستم قضایی است.

 بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طرحی را برای کاستن از قدرت قوه قضاییه در سرزمین‌های اشغالی پیشنهاد داده که قدرت دادگاه عالی رژیم صهیونیستی را محدود می‌کند و در عوض آن قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه تقویت می‌شود. در این طرح با تضعیف دستگاه قضایی این رژیم، کابینه و احزاب سیاسی این امکان را خواهند یافت که کمیته انتخاب قضات در دادگاه‌ها را با تعیین اعضای احزاب و سیاستمداران کنترل کنند و از عضویت قضات در این کمیته ممانعت به عمل آورند.

نتانیاهو و حامیان این طرح استدلال می‌کنند قوه قضاییه قدرت زیادی دارد و در عملکرد قوه مجریه دخالت می‌کند. معترضان به این طرح می‌گویند نتانیاهو در تلاش است با تضعیف قوه قضاییه از خود در برابر اتهامات فساد محافظت کند.

با این وجود، پیشنهاد این طرح فراتر از اعتراضاتی که به همراه داشته، توجه‌ها را به سمت تفرقه‌های موجود در فلسطین اشغالی جلب کرده است. کارشناسان این تفرقه‌ها را نشانه‌ای از شکاف‌های بزرگی که می‌تواند باعث اتمام موجودیت اسرائیل شود، برشمرده‌اند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول