اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

امضای تفاهم نامه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی

در راستای توانمندسازی روستائیان، تفاهم‌نامه همکاری مشترک معاونت امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و مؤسسه صندوق مشترک استان‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور منعقد شد.

امضای تفاهم نامه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی

به گزارش گروه رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس، آموزش و توانمندسازی روستائیان و ارائه مشاوره‌های لازم و خدمات فنی به تولیدکنندگان بخش کشاورزی، کمک به عرضه و فروش محصولات کشاورزی، توسعه بازار محصولات و خدمات دانش‌بنیان کشاورزی، معرفی و ترویج الگوهای مناسب کشت در نواحی روستایی کشور و فراهم نمودن زمینه‌های لازم برای تأمین مالی و سرمایه روستائیان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی از طریق بخش خصوصی و شبکه بانکی کشور از موضوعات این تفاهم‌نامه است.

از مهمترین اهداف مورد نظر در این تفاهم‌نامه، بهره‌گیری از ظرفیت سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، متخصصین و کارشناسان کشاورزی برای توانمندسازی روستائیان و کشاورزان، افزایش تولید و عملکرد در واحد سطح، توسعه مکانیزاسیون و الگوی کشت مناسب، ارائه مشاوره‌های لازم و تسهیل در فرآیند اخذ مجوزها و تأمین منابع مالی و تسهیلات بانکی برای روستائیان و کشاورزان است.

مهیارنورعلی، معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در آیین انعقاداین تفاهم‌نامه به جایگاه ویژه روستاها تأکید و به اهمیت افزایش تولید و توسعه کشاورزی در روستاهای کشور و بهره‌گیری از ظرفیت مدیریت دانش به عنوان ابزار مهم و مؤثر جهت توسعه بخش کشاورزی، پایداری و افزایش تولیدات روستا اشاره  کرد.

معاون امور دهیاری‌ها در ادامه افزود: توسعه مدیریت دانش می‌تواند از طریق کارشناسان و متخصصین سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در روستاها اجرایی شود و به تبع آن، ثمرات و برکات ارزنده‌ای را برای جامعه روستایی کشور به همراه خواهد داشت.

وی اظهار امیدواری کرد: با هم‌افزایی توان فنی و اجرایی طرفین تفاهم‌نامه، بتوانیم گام‌های موثری در زمینه افزایش تولید، رونق اقتصادی، بهبود معیشت روستاییان و امنیت غذایی کشور برداریم. 

همچنین حیدری مقدم،‌ مدیرعامل مؤسسه صندوق مشترک استان‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور به اهم اقدامات و برنامه‌های این صندوق در زمینه توسعه بخش کشاورزی اشاره و عنوان نمود، عنوان نمود در رویکرد جدید و در قالب محورهای این تفاهم‌نامه، در نظر است کشاورزی قراردادی و مزدمحور در راستای افزایش تولید اجرایی شود و ظرفیت روستاها در زمینه‌های تولیدی و تنوع محصولات، شناسایی و از طریق مراکز خدمات کشاورزی و همکاری دهیاران، روستاییان و ذینفعان، افزایش تولید، الگوی کشت مناسب و آموزش و توانمندسازی روستاییان صورت پذیرد.

وی در ادامه گفت: موسسه صندوق مشترک استان‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در چارچوب وظایف و اختیارات قانونی، نسبت به تأمین مالی، سرمایه‌‌گذاری و تسهیل در اخذ تسهیلات بانکی برای کشاورزان و روستاییان برای اجرای طرح‌های مرتبط با کشاورزی اقدام می‌کند.

 تفاهم‌نامه  مذکور از سوی مهیار نورعلی معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و عبدالودودحیدری مقدم مدیرعامل موسسه صندوق مشترک استان‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی امضا و نسخه‌های تقاهم‌نامه فی مابین طرفین مبادله شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول