اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

به عشق حسین می‌بخشم؛ رهایی ۳ قاتل از قصاص در کرمانشاه

معاون توسعه حل و اختلاف دادگستری استان کرمانشاه گفت: سه قاتل در کرمانشاه طی مراسم خون صلح به عشق امام حسین(ع) بخشیده شدند.

به عشق حسین می‌بخشم؛ رهایی ۳ قاتل از قصاص در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، همایش صلح و سازش شورای‌های حل اختلاف استان کرمانشاه با عنوان «همایش بزرگ اصلاح حسینی» امروز با حضور مسؤولان قضایی استان و گروه زیادی از خیران صلح و سازش برگزار شد.

فتاحی، معاون توسعه حل و اختلاف دادگستری استان کرمانشاه اظهار کرد: در این همایش شاهد سه فقره خون‌صلح در زمینه پرونده‌های قتل عمد در قالب پویش «به عشق حسین(ع) می‌بخشم»، بودیم.

وی ادامه داد: فلسفه تشکیل این همایش بزرگداشت، نکوداشت، تجلیل و تکریم بزرگان، ریش‌سفیدان و صلح‌یاران استان است.

معاون توسعه حل و اختلاف دادگستری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست‌های ابلاغی در تلاش هستیم چندین همایش را بدین منظور برگزاری کنیم تا روند صلح و سازش را بیش‌ از پیش در استان رواج دهیم.

حجت‌الاسلام هادی صادقی، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه نیز، اظهار کرد: امروز در کرمانشاه همایش بزرگی از سوی ستاد صبر استان با نام ابی‌عبدالله الحسین(ع) برای جمع کردم صلح‌یاران حسینی، برگزار شد.

وی ادامه داد: در این مراسم سه فقره صلح سازش صورت گرفت و قاتلان زیر چوبه‌دار به عشق ابا عبدالله(ع) و به حرمت قرآن با مراسم خون‌ صلح نجات یافتند؛ بخشایش حسینی در این‌جا برپا شد.

 رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه با تشکر از همه صلح‌یاران، ریش‌سفیدان، معتمدان و بزرگان ایلات، عشایر و طوایف، خاطرنشان کرد: وقتی نام امام حسین(ع) می‌آید، شیعه، سنی، اهل حق، همه طوایف و مذاهب پای کار می‌آیند و همه با هم همدل خدمت می‌کنند.

گفتنی است، ضمن رونمایی از شال نمادین صلح یاران استان، از  ۲۲ نفر از صلح یاران استان تجلیل به عمل آمد.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول