اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

مصرف روزانه آب تهران رکورد زد

مصرف روزانه آب شهر تهران در حدنصابی بی‌سابقه از مرز 3.8 میلیون مترمکعب در شبانه‌روز عبور کرد که این روند مصرف، می‌تواند تامین پایدار آب شرب شهر تهران را با مخاطره مواجه کند.

مصرف روزانه آب تهران رکورد زد

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان تهران، طی روزهای اخیر و با حاکم شدن جبهه هوای گرم، میزان مصرف آب به شکل چشم‌گیری افزایش یافته است، به گونه‌ای که در هفته گذشته میزان مصرف لحظه‌ای آب در تهران رقم بی‌سابقه 57 هزار لیتر در ثانیه را تجربه کرد که در طول تاریخ محاسبه میزان مصرف آب این کلان‌شهر مشابه آن ثبت نشده است.

این شرایط در حالی است که ذخایر سدهای تامین کننده آب تهران نسبت به سال گذشته 30 میلیون مترمکعب کاهش دارد و تامین پایدار آب تهران تا پایان سال آبی (ابتدای پاییز) و آغاز بارش‌ها دغدغه نگران‌کننده‌ای است که صرفا با مشارکت شهروندان و کاهش حداقل 10درصدی میزان مصارف می‌توان از آن عبور کرد.

از شهروندان تهرانی درخواست می‌شود تا با مدیریت مصرف آب و انجام برخی اقدامات ساده مانند رفع نشتی احتمالی کولرهای آبی، پرهیز از شست‌وشوهای غیرضروری، بررسی‌های فنی اتصالات و لوله‌های آب ساختمان و...  از هدررفت آب پیش‌گیری کنند.  

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول