اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تجلیل از مشترکان کم‌مصرف طرح پاداش ۲۰ برابری برق در سمنان

مشترکان کم‌مصرف طرح پاداش ۲۰ برابری صرفه‌جویی در مصرف برق در استان سمنان تجلیل شدند.

تجلیل از مشترکان کم‌مصرف طرح پاداش ۲۰ برابری برق در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمد حسینی‌نژاد، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به صادر شدن قبوض برق مشترکان خانگی، از تعدادی مشترک کم‌مصرف استان سمنان که توانسته بودند با کاهش مصرف به نسبت مدت مشابه سال قبل پاداش طرح قبوض خانگی را دریافت کنند، با اعطای هدیه تقدیر شد.

وی گفت: طرح قبض برق رایگان که با اقدام وزیر نیرو برای مشترکان تعرفه خانگی رونمایی شد، فرصت صرفه‌جویی و جبران بخشی از هزینه‌های خانوار با دریافت پاداش، برای مشترکان این بخش را فراهم آورد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان افزود: این مشترکان که به‌صورت تصادفی برای تقدیر انتخاب شده‌اند، به‌صورت میانگین توانسته‌اند حداقل ۱۵ درصد در مصرف برق به نسبت مدت مشابه سال قبل مصرف خود را کاهش دهند و با توجه به‌تناسب مصرف و میزان آن تا ۲۰ برابر مقدار بهای برق مصرفی پاداش را دریافت کنند.

حسینی‌نژاد ادامه داد: این پاداش به‌صورت نقدی است؛ به‌طوری که مبلغ محاسبه شده به‌صورت نقدی در دوره‌های مصرف بعدی مشترکان از مبلغ صورت‌حساب صادرشده آنها کم می‌شود.

وی بیان کرد: برای مثال یک مشترک خانگی در مناطق عادی استان سمنان که پارسال حدود ۳۰۰ کیلووات‌ساعت مصرف داشته و از دور تند کولر برای سرمایش منزل استفاده می‌کرد؛ با اقدام دور کند کولر و کاهش مصرف برق تا ۲۰۰ کیلووات می‌تواند پاداش تا سقف ۱۵۰ هزار تومان دریافت کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: این طرح برخلاف طرح ۵=۱ که در سال گذشته به انجام رسید، به جهت ترغیب تمام مشترکان بنا دارد تا پایان دوره پیک تابستان برای تمامی مشترکان با هزینه مصرفی از نصف الگو تا ۵/۲ برابر الگوی اعلامی را شامل شود.

حسینی‌نژاد با توصیه به تمام مشترکان به انجام اقدامات مدیریت مصرف برق برای عبور از پیک بار تابستان افزود: استفاده از نور طبیعی در روز، خاموش کردن روشنایی‌های غیرضروری، استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف نسل جدید، گردگیری لامپ‌ها و حباب چراغ‌های روشنایی، سرویس و تعمیر سالانه کولرهای آبی و گازی، استفاده از دور کند کولرهای آبی، نصب سایه‌بان بر کولرهای آبی و کمپرسور کولرهای گازی، خارج کردن لوازم برقی از پریز پس از استفاده از آنها، توجه به برچسب مصرف انرژی هنگام خرید کالا و تنظیم دمای کولر گازی روی ۲۴ درجه از مهم‌ترین روش‌های کاهش مصرف برق و دریافت پاداش است.

پایان پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول