اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

لایروبی و بازگشایی ۱۰ کیلومتر از رودخانه اترک در خراسان‌شمالی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی گفت: تاکنون بیش از ۱۰ کیلومتر از رودخانه اترک در حد فاصل دو شهر شیروان و بجنورد در روستاهای سیساب، بندیغمور، قره خان بندی و قاضی لایروبی و بازگشایی شده است.

لایروبی و بازگشایی ۱۰ کیلومتر از رودخانه اترک در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز سیدعقیل مرتضوی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهارکرد: با همکاری مشترک این شرکت و مجمتع پتروشیمی خراسان در تامین ماشین آلات مورد نیاز، تاکنون بیش از ۱۰ کیلومتر از رودخانه اترک در حد فاصل دو شهر شیروان و بجنورد در روستاهای سیساب، بندیغمور، قره خان بندی و قاضی لایروبی و بازگشایی شده است.

وی گفت: بخش‌هایی از رودخانه اترک در خراسان‌شمالی به دلیل گسترش نی‌زارها و رسوب‌گذاری سیلاب در مواقع وقوع سیل، گنجایش عبور سیلاب بزرگ را ندارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی افزود: به همین دلیل و بر اساس اولویت‌بندی و ضرورت‌ها، ۶۰ کیلومتر از طول این رودخانه نیاز به لایروبی و بازگشایی دارد.

مرتضوی تصریح کرد: لایروبی و بازگشایی بخش‌های دیگری از شاخه اصلی رودخانه اترک در محدوده شهرستان بجنورد طی دو ماه اخیر آغاز شده و در حال انجام است.

وی طول شاخه اصلی رودخانه اترک در استان خراسان‌شمالی را ۲۲۰ کیلومتر ذکر کرد و گفت: در این مرحله از کار، لایروبی و بازگشایی بیش از پنج کیلومتر از مسیر اصلی رودخانه اترک در محدوده روستای قره‌خان‌بندی در دستور کار بود که چهار کیلومتر آن انجام شده است.

مرتضوی ادامه داد: به تناسب تخصیص اعتبارات، همه ساله لایروبی بخش‌هایی از رودخانه اترک در دست اقدام می‌باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی یادآور شد: خراسان‌شمالی ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر رودخانه و مسیل دارد که ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن رودخانه‌ها و مسیل‌های مهم و دارای اولویت برای لایروبی و ساماندهی می‌باشد.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول