اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

شور حسینی در هیأت معلولان شیراز

الصابرین! هیأتی که این اسم چقدر وصف حال مستمعان آن است. الصابرین! هیأتی که این اسم چقدر وصف حال مستمعان آن است، در اینجا عده‌ای مشکل حرکتی دارند و با ویلچر می‌آیند.



شور حسینی در هیأت معلولان شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز،  فعالیت آنها به یک سال و دو سال و یا حتی ده سال و بیست سال پیش بر نمیگردد؛  در این هیأت بیش از سی سال است که شور حسینی برپاست. 

جو اینجا با هرکجای دیگری فرق دارد! در اینجا ناتوانان جسمی و حرکتی گرد هم آمدند تا در سوگ و عزای ائمه اشک بریزند و بر سینه بکوبند و یا در ایام جشن شیرینی پخش کنند و شاد باشند. 

در اینجا عده‌ای مشکل حرکتی دارند و با ویلچر می‌آیند و عده‌ای هم با عصا یا واکر؛  هیئتی که در کنار معلولان میزبان خانواده‌ها و همراهان افراد کم‌توان که بعضاً ازلحاظ جسمی سالم هستند نیز است. 

در ادامه به گفتگو با مسؤول هیأت الصابرین که خود فردی کم‌توان از لحاظ جسمی، اما پرجوش‌وخروش است پرداختیم.

عدم توجه به مسائل فرهنگی و مذهبی قشر ناتوان جسمی زمینه ساز راه اندازی این هیأت

عباس عباسی متولد سال ۱۳۳۸ بوده که در سن 13 سالگی در یک حادثه ورزشی آسیب میبیند و یکی از دستان خود را از دست می دهد.

متولی هیئت الصابرین اظهار کرد: در سال ۱۳۶٠ با تعدادی از دوستان به فکر راه اندازی هیئتی مذهبی در راستای رشد و تعالی معلولین افتادیم. 

وی که خود را خدمت گذار اهل بیت میداند در ادامه به خبرنگار فارس گفت:  ایده این اقدام زمانی به ذهن ما رسید که رفتارها و برخوردهای نامناسب با این قشر و عدم توجه به مسائل فرهنگی و به ویژه مذهبی را میدیدیم. 

عباسی با اشاره به اینکه در سال‌های ابتدایی تقریباً محرم، ماه رمضان و چند مناسبت خاص دیگر در طول سال برنامه داشتیم؛ گفت: اما به مرور زمان این هیأت جایگاه بیشتری را در جامعه معلولین باز کرد و امروز که خدمت شما هستیم در سال بیش از ۴۰ برنامه ویژه معلولین و خانواده آنها داریم.

 متولی هیأت الصابرین عنوان کرد: در این مراسم‌ها از اساتید دانشگاه و سخنرانان حوزه و مداحان مطرح اهل بیت همچنین از کارشناسان مشاوره  و کودکان و بیمه درمان استفاده می‌کنیم تا پاسخگو سوالات معلولین باشند. 

عباسی خاطرنشان کرد: ۲۰ سال است که در دهه اول محرم سخنرانی از قم به این محفل می‌آید و بدون هیچ چشم داشتی به مشکلات شرعی معلولین پاسخ می‌دهد و همچنین در بخش سخنرانی از صحبت‌های ایشان استفاده می‌کنیم.

 

از اعزام رایگان معلولین به کربلا تا امانت وسایل توانبخشی به معلولین نیازمند

 وی با بیان اینکه ۱۵۰ نفر از معلولین را به صورت رایگان این هیئت به کربلا اعزام کرده است، عنوان کرد: از جمع خود معلولین متخصصینی هر سال به مسیر نجف تا کربلا رفته و در موکبی که داریم تعمیرات ویلچر، کالسکه، پای مصنوعی، خیاطی انجام می‌دهیم.

متولی هیأت الصابرین گفت: در بحث‌های کتابخوانی اقداماتی را انجام دادیم به این صورت که کتاب‌هایی را تهیه کرده و به صورت امانت به دوستان می‌دهیم.

وی امانت دادن وسایل توانبخشی به افراد نیازمند ناتوان جسمی و حرکتی از جمله تخت، ویلچر، کپسول اکسیژن، تشک مواج و.... را از دیگر فعالیت های این هیئت برشمرد.

عباسی افزود:  یکی دیگر از فعالیت‌های هیئت الصابرین جمع آوری درب‌های بطری پلاستیکی هم به منظور رعایت بهداشت و حفظ محیط زیست و هم به منظور فروش آن و تهیه ویلچر برای کودکان زیر ۱۴ سال است.

وی با اشاره به اینکه خدمتگزاران در این هیأت همگی یا معلول هستند و یا فرزندان معلولین هستند، گفت: در هر کدام از مراسم ها این مکان مقدس خدمت گذار 200_300- نفر از عاشقان اهل بیت است. 

وی مکان برگزاری مراسمات خود را بلوار احمدی جنوبی، ابتدای کوچه ۹ اعلام کرد.

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول