اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

نبرد نفر با تانک

در طول دوران دفاع مقدس ۲۰۷ نفر از رزمندگان اراکی در روز پنج مرداد به شهادت رسیدند، در واقع اراک حدود ۲۸۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است که حدود 10 درصد از آنها در پنج مرداد به شهادت رسیدند.

نبرد نفر با تانک

خبرگزاری فارس ـ اراک؛ برگی از پنجم مردادماه سال 61 به یادگار مانده است، روزی که در آن عملیات رمضان، بزرگترین نبرد زمینی دفاع مقدس، اتفاق افتاد.

همه از حضور ۶۰۰ رزمنده استان مرکزی می‌گویند؛ از ۱۸۷ نفر از فرزندان دیار آفتاب که با لب‌های تشنه به شهادت رسیدند و از میان آنها ۷۲ نفر در روز ۵ مرداد مفقودالاثر شدند، تاریخ فراموش نخواهد کرد روزی را که ۷۲ تن از شهدای مفقود‌الاثر، از مسجد آقا ضیاءالدین اراک تا گلزار شهدا تشییع شدند.

عجز دشمن 
 اراک در طول دفاع مقدس، ۲۷ بار بمباران شد که به شهادت ۹۰۰ شهید و جانباز انجامید و مهم‌ترین این بمباران‌ها در ۱۳۶۵/۵/۵ رخ داد؛ روزی که هواپیماهای بعثی، بمب‌هایشان را بر سر پنج کارخانه بزرگ شهر اراک ریختند و ۸۷ کارگر بی‌گناه کارخانه‌ها، شهید و  ۲۹۰ نفر نیز جانباز شدند.

صبح روز بعد، همه کارگران در صبحگاه حاضر شدند و زنگ همه کارخانه‌ها به صدا درآمد و کارگران ثابت کردند که ترس برایشان معنا ندارد 

 

اما صبح روز بعد، همه کارگران در صبحگاه حاضر شدند و زنگ همه کارخانه‌ها به صدا درآمد و کارگران ثابت کردند که ترس برایشان معنا ندارد.

کمین الهی
 برگی به یادگار از پنجم مردادماه سال 67 نیز در تاریخ جاوید مانده است، روزی که منافقین به خیال تصرف این سرزمین با همه تجهیزات پیشرفته‌ آمریکا و کشورهای غربی از مرز خسروی وارد کشور شدند، تاریخ از رشادت فرماندهانی چون شهید عبدالله خسروی و دلاوری‌های رزمندگان این استان، سخن بسیار دارد، از ۶۲ شهید این عملیات، ۴۱ تن  در تاریخ ۵ مرداد ۱۳۶۷ به شهادت رسیدند و برای همیشه در خاطر مردمان دیار آفتاب ثبت شدند.

 

در نهایت، در طول دوران دفاع مقدس ۲۰۷ نفر از رزمندگان اراکی در روز پنج مرداد به شهادت رسیدند.
در واقع، اراک حدود ۲۸۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است که  حدود 10 درصد از آنها  در پنج مرداد به شهادت رسیدند.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول