اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

مالکان مشمول ماده صد از فرصت استثنایی امسال استفاده کنند

فرماندار فردیس گفت: پایان دی ماه امسال آخرین فرصت مالکان مشمول بند (ت) ماده صد است.

مالکان مشمول ماده صد از فرصت استثنایی امسال استفاده کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس، خدادکاشفی، فرماندار شهرستان فردیس، امروز طی نشستی با حضور دادستان فردیس و شهرداران فردیس و مشکین دشت، گفت: بر اساس بند (ت) تبصره 6 قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور ساختمان‌ها و مستحدثاتی که بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه اقدام به ساخت وساز کرده اند می‌بایست به سرعت تعیین تکلیف شده و نسبت به پرداخت بدهی‌های خود اقدام نمایند.

کاشفی بیان کرد: بر این اساس مقرر شد چنانچه ساخت ‌و ساز صورت گرفته برخلاف اصول سه‌گانه فنی، بهداشتی و شهرسازی بوده همچنین استانداردهای لازم در آن رعایت نشده باشد، به گونه ای که استحکام بنای آن توسط شهرداری تأیید نشود حکم صادره توسط کمیسیون لازم‌الاجرا است.

وی افزود: همچنین ساختمان‌هایی که تجاوز به معابر شهر و یا املاک مجاور و یا پیش‌آمدگی داشته باشد و یا تغییر کاربری باغات و فضای سبز صورت گرفته باشد نیز حکم صادره ماده صد لازم الاجراست.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت ساختمان‌هایی که بر خلاف مفاد پروانه ساخته باشند نیز، اظهار کرد: چنانچه ساخت‌ و ساز صورت گرفته برخلاف مفاد پروانه یا بدون پروانه ساختمانی بوده و لکن، شهرداری آن مستحدثات را از نظر اصول سه‌گانه فنی بهداشتی و شهرسازی تأیید نماید، پس از احراز مالکیت، مالک موظف است علاوه بر عوارض صدور پروانه نسبت به پرداخت جریمه بر مبنای هر مترمربع، به ترتیب بنای مسکونی دو برابر و بنای تجاری و اداری سه برابر ارزش معاملاتی سال ۱۴۰۲ اقدام کند.

وی ادامه داد: این موضوع به شرطی است که مالک تا پایان دی سال ۱۴۰۲ مطابق برگه پرداخت صادرشده از سوی شهرداری واریز نماید.

کاشفی اضافه کرد: احکام صادرشده قطعی مبنی بر قلع‌وقمع با تأیید شهردار و با رعایت مفادی که گفته شد به واریز نقدی عوارض بدل خواهد شد.

کاشفی با اشاره به موقعیتی که برای جلوگیری از قلع و قمع ساختمانها بوجود آمده اشاره کرد و افزود: در صورت عدم واریزی نقدی و صددرصدی (۱۰۰%) عوارض و جریمه تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ مجدداً احکام صادر شده به حکم اولیه بازخواهد گشت.

کاشفی با اشاره به سرنوشت احکام بعد از تبدیل به عوارض اظهار کرد: پس از واریز عوارض نقدی به حساب شهرداری‌ها حکم قلع‌وقمع صادرشده توسط کمیسیون ماده (۱۰۰) قانون شهرداری‌ها، کان لم یکن تلقی می‌گردد.

خداداد کاشفی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به اینکه شهرداری‌ها نمی‌توانند از محل این واریزی‌ها به غیر از حمل و نقل در جای دیگر هزینه کنند، اظهار کرد: بر اساس صورت جلسه تنظیم شده شهرداری‌ها موظف‌اند کلیه وجوه حاصل را صرفاً جهت توسعه حمل‌ونقل عمومی در آن شهر هزینه نموده و گزارش جزئیات درآمدی و هزینه کرد آن را به‌صورت ماهانه به فرمانداری اعلام نمایند.

کاشفی همچنین گفت: واریز عوارض صدور پروانه در بند (ت) مشمول هیچ‌گونه تخفیفاتی نخواهد بود.

 وی در پایان تصریح کرد: در شهرستان فردیس حدود ۴ هزار پرونده مشمول بند(ت) تبصره ۶ قانون بودجه می شود که ۲ هزار پرونده در شهرداری فردیس و ۲ هزار پرونده در شهرداری مشکین دشت است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول