اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

گروگان آزاد و گروگانگیران دستگیر شدند

فرمانده انتظامی بختگان گفت: با هوشیاری و تلاش همه جانبه تیم عملیات این شهرستان، در کمتر از 24 ساعت آدم‌رباها دستگیر و گروگان 17 ساله آزاد و به آغوش خانواده بازگشت.

گروگان آزاد و گروگانگیران دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بختگان، سرهنگ احمد رحمانی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وقوع یک فقره آدم‌ربایی در بیست و هفتم تیرماه سال جاری در یک سنگ‌بری در روستای "چاه سوار آقا"، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی بختگان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و مطلع شدند که جوانی 17 ساله از اتباع بیگانه توسط 6 نفر از سرنشینان دو خودرو پراید و تیبا (4 نفر اتباع بیگانه) به دلیل اختلافات شخصی مورد ربایش قرار گرفته شده است و به سمت شهرستان خرمبید متواری شده‌اند.

فرمانده انتظامی "بختگان" ادامه داد: کارآگاهان با اقدامات فنی و تخصصی محل اختفا فرد گروگان گرفته شده را شناسایی و پس از اخذ نیابت قضائی به خرمبید از توابع استان فارس اعزام و با همکاری کارکنان پلیس آگاهی آن شهرستان فرد مذکور در حالی که در یک اتاقک در اطراف زمین‌های کشاوری نگهداری می‌شد را به صورت صحیح و سالم آزاد کردند.

سرهنگ "رحمانی" تصریح کرد: کارآگاهان زبده در کمتر از 48 ساعت موفق شدند در این خصوص هر 6 نفر گروگان‌گیر را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، گفت: برخورد با هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

دستگیری سارق و کشف 5 میلیارد طلاجات  مسروقه در "کازرون" 

فرمانده انتظامی کازرون گفت: سارق حرفه‌ای منزل دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی مقداری طلاجات مسروقه به ارزش 5 میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ "اسماعیل زراعتیان در تشریح این خبر بیان کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت طلاجات از منزلی در شانزدهم تیرماه سال جاری در یکی از محله‌های شهرستان کازرون، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان و کشف اموال مسروقه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری 11 تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند سارق حرفه‌ای را شناسایی و وی را در منزلش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی کازرون با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم مقداری طلاجات مسروقه متعلق به شاکی کشف شد، گفت: برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مسروقه 5 میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ "زراعتیان" با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را با تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.
 
ممانعت پلیس از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از بازگشت 9 هکتار از اراضی کشاورزی به ارزش 540 میلیارد ریال به حالت اولیه خبر داد. 

سرهنگ سیدمحمد یوسفی در تشریح این خبر اظهار کرد: در اجرای دستور مرجع قضائی مبنی بر تغییر کاربری اراضی کشاورزی در صحرای آب باریک این شهرستان، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد حدود 9 هکتار از اراضی کشاورزی توسط مالکین به صورت غیر قانونی تغییر کاربری داده شده که از آنها به عنوان باغ شهری استفاده شود. 

فرمانده انتظامی لارستان خاطر نشان کرد: با حضور نماینده دادگستری، اداره جهادکشاورزی و منابع طبیعی و ماموران انتظامی، 90 قطعه تفکیکی غیر مجاز، تخریب و اراضی به حالت اولیه بازگشت.

وی در پایان حفظ، حراست و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و منابع طبیعی را وظیفه ملی عنوان کرد و از شهروندان خواست، در صورت اطلاع از تصرف و تغئیر کاربری اراضی ملی و کشاورزی توسط افراد سودجو مراتب را برای اقدام قانونی به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش کنند.

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول