اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

مجموعه اشعار نو و آزاد مهدی الماسی از زیر چاپ درآمد

مجموعه اشعار نو و آزاد مهدی الماسی که از سال‌ 66 سروده شده است در قالب یک اثر و با همت نشرطلایی روانه بازار نشر شده است.

مجموعه اشعار نو و آزاد مهدی الماسی از زیر چاپ درآمد

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، مجموعه اشعار نو و آزاد مهدی الماسی که از سال‌ ۶۶ سروده شده است، در قالب یک اثر ۷۸۰ صفحه‌ای و با همت نشرطلایی روانه بازار نشر شده است. قیمت این اثر نیز ۳۵۰ هزارتومان است.

کتاب «شعرهای نو و آزاد» مهدی الماسی شامل بیش‌از ۳۸۰ سروده است که اولین سروده‌های این اثر به سال‌های ۶۶ با عنوان «واژه‌های لال» برمی‌گردد که در سال ۷۷ توسط نشر توکا منتشر شد. البته برخی از سروده‌های آمده در این اثر سال‌های گذشته در قالب اثر در نشر‌هایی چون توکا، قو، سیب، فصل پنجم و ... منتشر شده است.

«واژه‌های لال»، «از من بدون تو می‌ترسم»، «داستان نیمتاج نور آن»، «خوانش طومار دریا»، «ابیات تنهایی»، «بازتاب چهره شاعر»، «در جستجوی یادهای از دست»، «چند ترانه» و «شعرهایی برای نوجوانان» سرفصل‌های اصلی این اثر هستند.

کلید

قفل بستگی است
و کلید
راه روشن گشایش است
قفل مسأله است
و کلید راه حل

مشت قفل با کلید
باز می‌شود
همچنان که قفل یخ
با کلید آفتاب
قفل دانه با کلید آب و خاک
قفل غنچه با نسیم

با کلید مرگ
قفل زندگی
باز می‌شود
عشق هم
شاکلید قفل‌هاست

مهدی الماسی سابق بر این اثر نیز آثاری چون «چلیپای قلم»، «حسین بهزاد»، «آبروی فقر»، «مهدی اخوان ثالث»، «کلهر»، «سیری در گلستان خوشنویسی»، «سیری در نگارستان نقاشی ایرانی»، «گل‌ها»، «باغ همیشه سبز»، «هفت شهر عشق» و ... از الماسی روانه بازار نشر شده بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول