اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اشد مجازات برای توهین‌کنندگان به محرم

رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: کسانی که نسبت به ساحت مقدس محرم، عاشورا و نمادهای عزاداری کوچکترین اهانتی داشته باشند، تحت عنوان اهانت به مقدسات قطعاً با قید فوریت، اقدامات قضایی و اشد مجازات قانونی در خصوص آنان اعمال خواهد شد.

اشد مجازات برای توهین‌کنندگان به محرم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، حجت‌الاسلام اسداله جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان در جلسه ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار با اشاره به کاهش ۱۵ درصدی جرائم خشن در سطح استان اظهار داشت: با تلاش‌ جهادی نیروهای اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و قضایی استان در سال ۱۴۰۱ آمار جرایم خشن در سطح استان کاهش ۱۵ درصدی داشته و با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده در چهار ماهه اول سال جاری این آمار روند کاهشی خود را ادامه خواهد داد.

وی حفظ امنیت مردم و برقراری آرامش و آسایش پایدار در جامعه را مهم‌ترین اولویت‌ و وظیفه نهادهای متولی امنیت خواند و افزود: مهم‌ترین اولویت و وظیفه نهادهای مربوطه، حفظ امنیت نظام و مردم و پاسداری از آرامش و آسایش پایدار در جامعه است و همه مسؤولان ذیربط باید با آگاهی به وظایف خود در این مسیر کوشا باشند.

جعفری از استانداری به عنوان متولی اصلی برقراری امنیت در استان یاد کرد و گفت: تلاش‌های استانداری در این زمینه قابل تقدیر است اما انتظار می‌رود در بحث کنترل مجرمان حرفه‌ای، خشن و سابقه‌دار که یکی از تهدیدکنندگان آسایش و امنیت جامعه هستند به صورت عملی و جدی‌تری در میدان‌ حاضر شود چرا که امر پیشگیری، کنترل، مهار و در صورت نیاز سرکوب مجرمین حرفه‌ای، خشن و سابقه‌دار نیازمند صرف هزینه‌هایی است که باید از طریق دولت تامین شود.

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان همچنین بر لزوم تکمیل و بروز‌رسانی بانک اطلاعاتی مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار و همکاری همه نهادهای اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و قضایی در استان تاکید کرد. 

وی با اشاره به برخی رفتارهای مجرمانه در ایام محرم از سوی تعداد معدودی خاطرنشان کرد: اعتقادات و باورهای دینی برای مردم ما از حساسیت و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و کسانی که نسبت به ساحت مقدس محرم و عاشورا و نمادهای عزاداری کوچکترین اهانتی داشته باشند، تحت عنوان اهانت به مقدسات قطعاً با قید فوریت، اقدامات قضایی و اشد مجازات قانونی در خصوص آنان اعمال خواهد شد و در این مورد کمترین مماشات و ارفاق نخواهد شد.

جعفری تصریح کرد: عاملان برخی رفتارهای موهن و توهین به مقدسات از جمله در شهرستان اردستان بلافاصله دستگیر و بازداشت و پرونده قضایی آنان در شعبه وی‍ژه در حال رسیدگی است.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول