اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

تنش آبی ۱۳ روستای غرب قشم تا ۲ ماه آینده پایان می‌یابد

مدیرعامل آب و فاضلاب استان هرمزگان از پایان تنش آبی و پایدار شدن آب ۱۳ روستای غرب جزیره قشم طی ۲ ماه آینده خبر داد.

تنش آبی ۱۳ روستای غرب قشم تا ۲ ماه آینده پایان می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، عبدالحمید حمزه پور ظهر امروز در حاشیه بازدید از آخرین وضعیت زیرساخت‌های حوزه آب شهرستان قشم اظهار داشت: بیش از ۲۵۰ کلیومتر خط انتقال، آب را از مخزن مرکزی شهرستان قشم در رمکان تا آخرین نقطه از این جزیره توزیع و تقسیم می‌کند.

وی افزود: بر اساس طراحی جدید، زون بندی‌ها را تغییر دادیم و برای اینکه آب در مسیری طولانی منتقل نشود یک آبشیرینکن با ظرفیت ۴ هزار مترمکعب و حجم سرمایه ۱۳۰ میلیارد تومان طراحی شد که دارای پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی است.

مدیرعامل آبفا هرمزگان تصریح کرد: پیش بینی می‌شود طی ۲ ماه آینده این آبشیرینکن تکمیل و آب تولیدی آن بین ۱۳ روستای غرب جزیره از روستای باسیعدو تا روستای چاهو شرقی توزیع شود.

حمزه پور ادامه داد: برای انتقال آب از این آبشیرینکن، اجرای خط انتقال به طول ۱۳ کیلومتر با پیشرفت بیش از ۹۵ درصد در حال انجام است و آب را به مخزن ۵۰۰ مترمکعبی جابجا می‌کند.

وی اضافه کرد: برای پایداری بیشتر در دراز مدت، یک مخزن سه هزار مترمکعبی نیز در جوار مخزن موجود طراحی شده که در مرحله عملیات خاکبرداری است و طی ۶ ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

مدیرعامل آبفا هرمزگان گفت: باید از این مخزن نیز یک خط انتقال به مسیر روستاهای پایین دست به طول هفت کیلومتر احداث شود که لوله‌های مورد نیاز آن تامین شده و در حال اجراست.

حمزه پور افزود: هزینه مجموعه پروژه  ۲۰ کیلومتر خط انتقال و مخازن ذخیره سازی بالغ بر ۹۱ میلیارد تومان است که در قالب اعتبارات استانی و جهاد آبرسانی تامین اعتبار شده است.

وی تصریح کرد: با اتمام این پروژه طی ۲ ماه آینده بخشی از مشکل دیرینه آب این منطقه از قشم برطرف خواهد شد و آب روستاهای غرب قشم به پایداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول