اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تجمع اعتراضی مردم در شمال شرق سوریه علیه حضور نظامیان آمریکا

ده‌ها نفر از مردم سوریه در حمایت از ارتش کشورشان و همچنین در اعتراض به حضور نیروهای آمریکایی در خاک سوریه، تجمع اعتراضی بر پا کردند.

تجمع اعتراضی مردم در شمال شرق سوریه علیه حضور نظامیان آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جمعی از مردم سوریه، ظهر امروز (دوشنبه)، مخالفت خود را با حضور نظامیان آمریکایی در خاک کشورشان ابراز داشتند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از خبرنگار خود گزارش داد اهالی شهر «المیادین» در شرق استان دیرالزور (شمال شرق سوریه) علیه حضور نیروهای اشغالگر آمریکا در منطقه «الجزیره» و در حمایت از ارتش سوریه تجمع بر پا کرده‌اند.

شهروندان سوری پلاکاردهایی در دست دارند که روی برخی از آن‌ها نوشته شده است: «آمریکا و متحدانش سرنگون شوند، سوریه آزاد شود و سرافراز بماند» و «اهالی شهر المیادین یکپارچه در کنار جناب رئیس جمهور بشار اسد و ارتش شجاعمان در برابر اشغالگران ستمگر آمریکایی می‌ایستند».

 

اشغالگران آمریکایی که مناطق نفت‌خیز سوریه را تحت اشغال دارند، به صورت روزانه، هزاران بشکه نفت خام این کشور را از طریق گذرگاه‌هایی غیرقانونی به کردستان عراق و ترکیه قاچاق و پول آن را به جیب آمریکا می‌ریزند. دمشق بارها به این دزدی آمریکا اعتراض کرده است.  

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق ‌آمریکا پیشتر در اظهاراتی به صراحت گفته بود که نیروهای آمریکایی برای استفاده از چاه‌های نفت در سوریه، حضور دارند حال آنکه مسئولان و رسانه‌های آمریکا مدعی مبارزه با داعش هستند. 

دولت سوریه بارها با ارائه مدارک مستند سرقت نفت این کشور توسط آمریکا را فاش کرده است. دمشق همواره اعلام کرده که آمریکا پس از سرقت نفت سوریه آن‌ را از گذرگاه‌های غیرقانونی در شرق سوریه به پایگاه‌های خود در شمال عراق قاچاق می‌کند و به فروش می‌رساند.

پایان پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول