اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

کوتاه از مناطق پایتخت| از اجرای نمایش آیینی تعزیه در باغ کتاب تهران تا استقرار شهرداری منطقه 22 در مرز خسروی

مناطق 22 گانه شهرداری تهران هر روز خدماتی به شهروندان ارائه می دهند که گزیده آنها اطلاع رسانی می شود.

کوتاه از مناطق پایتخت| از اجرای نمایش آیینی تعزیه در باغ کتاب تهران تا استقرار شهرداری منطقه 22 در مرز خسروی

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، تعزیه، نمایشی ایرانی اسلامی است که در آن روایتی از واقعه کربلا به مخاطب ارائه می‌شود. هرکدام از بازیگران این نمایش نقش شخصیت‌های تاریخی مؤثر در این رویداد را ایفا می‌کنند. این نمایش آیینی از سویی در دوران پیش از اسلام و از طرفی دیگر در تاریخ اسلام و وقایع آن ریشه دارد.

باغ کتاب تهران امسال نیز مانند ۳ سال گذشته میزبان اجرای این هنر آیینی به مدت ۱۰ شب، از ۲۸ تیر ماه تا ۴ مرداد ماه و همچنین در تاریخ‌های ۷ و ۸ مرداد ماه میزبان اجرای تعزیه به سرپرستی سید محسن هاشمی و با مشارکت همراه اول است. 

سید محسن هاشمی عضو هیئت مدیره انجمن تعزیه ایران، ۴۲ سال است که تجربه اجرای تعزیه داشته و فعالیت خود را در ۸ سالگی از طفل‌خوانی آغاز کرده و این هنر را در نقش‌های مختلفی همچون طفل‌ خوانی، علی ‌اکبر خوانی، شهادت‌ خوانی و امام خوانی ادامه داده است.

این مراسم شامل تعزیه‌های پیش واقعه، تعزیه واقعه و تعزیه‌های پس واقعه می‌شوند که هرکدام بر مبنای آداب و رسومی که درباره زمان اجرای آن‌ها وجود دارد، اجرا می‌شود.
مجلس شهادت شاهچراغ، مجلس شهادت غلام ترک، مجلس شهادت وهب نصرانی، مجلس فضل و فتاح، مجلس شهادت مسلم بن عقیل (ع)، مجلس شهادت حر ریاحی، مجلس شهادت حضرت علی اکبر (ع)، مجلس شهادت حضرت قاسم (ع)، مجلس شهادت حضرت ابوالفضل (ع)، مجلس شهادت امام حسین (ع) و مجلس بازار شام از جمله برنامه‌های برگزاری این تعزیه است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این مراسم هر شب ساعت ۱۰ به باغ کتاب تهران به نشانی میدان ونک، بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی مراجعه کنند.

 

پایش نقطه به نقطه ناحیه ۶ بامحوریت نگهداشت شهر

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 6 با بیان اینکه تمرکز ویژه در خصوص بحث نگهداشت شهر و رضایتمندی شهروندان نسبت به خدمات ارائه شده از اهمیت بسزایی برخوردار است، اظهار داشت: درست است که سامانه ۱۳۷ پلاس پل ارتباطی خوبی بین شهروندان و مدیریت شهری به حساب می آید و همشهریان می توانند مشکلات شهری را بیان کنند، اما اجرای طرح های فوریتی کمک می کند تا مدیران شهری از محدوده حوزه فعالیت شان بیشتر آگاه شوند و قبل از اینکه شهروندان مشکلات را انتقال دهند آن مشکل برطرف شود.

اختر دانش در ادامه این بازدید با تاکید بر این نکته که روند خدمت رسانی به صورت شبانه روزی در حال انجام است، گفت: شهروندان تهرانی به عنوان صاحبین اصلی شهر این حق را دارند تا بر روند اجرایی و پیشرفت پروژه های کوچک و بزرگ شهری نظارت داشته و از آنان نظرسنجی شود.

معاون شهردار منطقه  تاکید کرد: باتوجه به فصل گرما، باید  در زمینه جمع آوری پسماندها، رفت و روب معابر، لایروبی انهار و همچنین آبیاری فضای سبز با نگاه ویژه  به صورت اصولی و به موقع اقدام کرد.

 

شهرداری منطقه ۲۲ در مرز خسروی مستقر می‌شود

رضا شرفی، شهردار منطقه ۲۲ شهرداری تهران در مورد اقدامات مراسم اربعین سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: امسال دمای منطقه بسیار بالاست، البته به طور معمول نیز مرز مهران بسیار گرم است، لذا همکاران ما درحال تمهیداتی هستند که در این گرما خدمت‌رسانی بهتری را به زائران داشته باشند.

وی  با اشاره به جلسه هماهنگی برای خدمت به زائران اربعین در مراسم پیاده‌روی با حضور شهرداران مناطق تهران و کلان‌شهرها  گفت: شهرداری منطقه ۲۲ امسال در مرز خسروی حاضر خواهد شد. به طوری که تجهیزات و عوامل کارگری در ۶ ناحیه منطقه ۲۲ را به کمک خواهیم گرفت و همه سعی خود را می‌کنیم تا بر اساس دستور شهردار تهران و مسئول کمیته خدمات شهری ستاد اربعین کشور خدمات رسانی بهینه ای به زوار داشته باشیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول