اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تجهیز و راه‌اندازی آزمایشگاه زبان دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی دانشگاه تبریز

آزمایشگاه زبان دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه تبریز، امروز با حضور معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و جمعی از اساتید این دانشکده تجهیز و راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسید.

تجهیز و راه‌اندازی آزمایشگاه زبان دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی دانشگاه تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مصطفی صحرایی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز صبح امروز در این مراسم ضمن قدردانی از رئیس دانشکده و دست‌اندرکاران تجهیز و راه‌اندازی این آزمایشگاه اظهار کرد: دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی یکی از دانشکده‌های قدیمی، بزرگ و تاثیرگذار دانشگاه است و باید تجهیزات آن به‌روزرسانی و مجهز شود.

وی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از تجهیزات آزمایشگاه‌های آموزشی دانشکده‌ها در دهه ۶۰ خریداری شده است، افزود: ضروری است؛ این آزمایشگاه‌های آموزشی به‌روزرسانی شوند و برای این کار بایستی بودجه لازم نیز به آنها اختصاص داده شود.

صحرایی تاکید کرد: معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه نیز در حد توان برای به‌روزرسانی و تجهیز آزمایشگاه‌های آموزشی دانشکده‌ها اقدامات موثری انجام خواهد داد.

محمد مهدی‌پور، رئیس دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه تبریز  نیز در این مراسم با تشریح نحوه تجهیز و راه‌اندازی آزمایشگاه زبان این دانشکده گفت: در گذشته ۲ آزمایشگاه زبان در دانشکده دایر بود که به خاطر فرسودگی تجهیزات آن حدود ۵ سال است که دانشجویان از وجود آزمایشگاه زبان محروم بودند که امروز این آزمایشگاه زبان برای آموزش دانشجویان زبان انگلیسی و فرانسه تجهیز و راه‌اندازی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه این آزمایشگاه شامل ۲ سیستم برای اساتید و یک پروژکتور و یک برد هوشمند و نیز 48 کابین با کامپیوتر برای دانشجویان است، تصریح کرد: با صلاحدید اساتید و مدیران گروه‌های آموزشی زبان فرانسه و انگلیسی تعداد 24 کامپیوتر بر اساس استانداردهای لازم راه‌اندازی و تجهیز شده و با توجه به نیازهای نرم‌افزاری در آینده نزدیک با همکاری اساتید این گروه‌ها، سیستم نرم‌افزاری و شبکه مورد نیاز راه‌اندازی و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه تبریز در خاتمه یادآور شد: در حال حاضر در این دانشکده ۴۲ نفر هیأت علمی و ۱۲۰۰ دانشجو در ۶ گروه آموزشی مشغول به فعالیت هستند.

  لازم به ذکر است؛ دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی در سال تحصیلی ۲۷ – ۱۳۲۶ با عنوان « دانشکده ادبیات و علوم انسانی» تأسیس شد. این دانشکده ابتدا در ۲ رشته تحصیلی تاریخ و جغرافیا و زبان و ادبیات فارسی، فعالیت آموزشی خویش را آغاز کرده و به تدریج  با گذشت زمان رشته‌های تحصیلی دیگری در آن ایجاد شد.

مدت تحصیل در این دانشکده تا سال ۱۳۴۶ سه سال بود و از سال ۱۳۴۷ با تجدید نظر در مقررات آموزشی، دوره تحصیل در این دانشکده به چهار سال افزایش یافت. در سال ۱۳۴۷ دوره فوق لیسانس رشته زبان و ادبیات فارسی همچنین در سال ۱۳۵۴ دوره دکترای رشته مذکور در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز تأسیس شد. در اسفندماه سال ۱۳۶۷ دانشکده ادبیات و علوم انسانی به ۲ دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی و دانشکده علوم انسانی و اجتماعی تفکیک شد و اکنون دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی با ۶ گروه آموزشی به فعالیت‌های آموزشی خود ادامه می‌دهد.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول