اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نخست وزیر ایتالیا ائتلاف بین‌المللی مقابله با قاچاق انسان تشکیل می‌دهد

نخست وزیر ایتالیا در نشستی در شهر «رم» گفت که به دنبال ایجاد ائتلافی بزرگ برای مقابله با مهاجرت‌های غیرقانونی است.

نخست وزیر ایتالیا ائتلاف بین‌المللی مقابله با قاچاق انسان  تشکیل می‌دهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نخست وزیر ایتالیا غروب یکشنبه به وقت تهران در نشستی بین‌المللی از تلاش برای تشکیل ائتلافی برای مقابله با قاچاق انسان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، «جورجیا ملونی» نخست وزیر ایتالیا در نشست بین‌المللی در  شهر «رم» گفت که دولت او آماده تشکیل ائتلافی ضد مهاجرت غیر قانونی است.  

او گفت که جریان‌های غیرقانونی مهاجرت به همه کشورها در دریای مدیترانه آسیب می‌زند.ملونی اظهار داشت ایتالیا  آماده است افراد بیشتری را از طری  مسیر‌های قانونی جذب کند، زیرا اروپا و ایتالیا به مهاجرت نیاز دارند.

مسیر مهاجرت در اقیانوس اطلس،که معمولا توسط مهاجران کشورهای واقع در جنوب آفریقا استفاده می‌شود، یکی از مرگبارترین مسیرهای جهان است. به گفته «سازمان بین‌المللی مهاجرت» وابسته به سازمان ملل متحد، دستکم ۵۵۹ نفر در سال ۲۰۲۲ در تلاش برای رسیدن به جزایر قناری جان خود را از دست دادند.

 

به گفته ملونی، باید اقدامات بیشتری برای جلوگیری از مهاجرانی که سعی می‌کنند از طریق راه‌های غیرمجاز از گذرگاه خطرناک مدیترانه عبور کنند، انجام شود.

وی گفت: «مهاجرت غیرقانونی به همه آسیب می‌زند.هیچ کس از این سود نمی‌برد، مگر گروه‌های جنایتکار.»

ورود به ایتالیا در سال جاری افزایش یافته و تاکنون بیش از ۸۳۰۰۰ نفر  به این کشور آمده‌اند. در سال ۲۰۲۲ این رقم  ۳۴۰۰۰ نفر بود.

اتحادیه اروپا و تونس که مکان عزیمت اصلی مهاجران غیر قانونی در قاره آفریقاست در روزهای گذشته یک قرارداد مشارکت راهبردی برای سرکوب قاچاقچیان انسان و تشدید مرزها امضا کردند.اروپا متعهد شده ۱.۱ میلیارد دلار به تونس کمک کند.

 

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان نیز روز یکشنبه از دولت‌های اروپایی و آفریقایی خواست به مهاجرانی که در مناطق بیابانی در شمال آفریقا گرفتار شده‌اند کمک کنند.

اوایل تابستان زمان اوج مهاجرت مهاجران برای عبور از دریای مدیترانه است و جزایر سواحل غرب آفریقا به مقصد اصلی مهاجرانی تبدیل شده‌ا که سعی در رسیدن به اسپانیا دارند. سازمان پناهجویان سازمان ملل  اعلام کرده که از سال ۲۰۱۴ تاکنون، بیش از ۲۱ هزار نفر از پناهجویان در این مسیر جان خود را از دست دادند و ناپدید شدند

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول