اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

اتوبوس فرهنگی قافله نینوا در گچساران و روستاهای باشت

مدیر خدمات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: اتوبوس قافله نینوا با هدف اشاعه فرهنگ عاشورایی برای کودکان و نوجوانان به میان کودکان و نوجوانان گچسارانی و باشتی رفته است.

اتوبوس فرهنگی قافله نینوا در گچساران و روستاهای باشت

ابوالحسن غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: عاشورا یک واقعه تاریخی محض و یک روایت تلخ معمولی نیست، عاشورا فرهنگی ناب و انسان‌ساز است.

وی افزود: امروزه تاثیرات و برکات فرهنگ عاشورا این واقعه تاریخی مذهبی در تمامی حوزه‌های زندگی جامعه بشری ملموس است.

مدیر خدمات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران تصریح کرد؛ عاشورا فرهنگ وحدت و یکدلی و رهایی از منکرها و چنگ زدن به معروف‌ها است.

غلامی با اشاره بر اهمیت فرهنگ عاشورا و لزوم تهیه و تولید برنامه‌های متناسب با این فرهنگ ناب برای آگاهی‌بخشی نسل‌های جوان عنوان کرد: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری برنامه‌های مختلف و متنوعی ویژه ماه محرم و ترویج فرهنگ عاشورا اجرا کرده و در دست اقدام دارد.

وی گفت: امسال اجرای برنامه اتوبوس فرهنگی قافله نینوا با هدف اشاعه‌ی فرهنگ عاشورایی برای کودکان و نوجوانان در محرم از جمله برنامه‌های ویژه محرم است.

مدیر خدمات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران خاطرنشان کرد: اتوبوس قافله نینوا در قالب فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری و با همراهی مربیان و کودکان به میان کودکان نوجوانان محلات و روستاهای مختلف گچساران و باشت رفته و با انجام فعالیت‌هایی از قبیل قصه‌گویی، شعرخوانی، ساخت کاردستی ، معرفی سرزمین، معرفی وقایع ، اهدای کتاب و بسته‌های فرهنگی و ... محرم و حادثه عاشورا را از زاویه‌ای دیگر به کودکان و نوجوانان معرفی می‌کند.

غلامی بیان کرد: اتوبوس قافله نینوا در دهه اول محرم با حضور در هیئت‌های عزاداری شهر و روستاهای گچساران و باشت نمادی از فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی نفت و گاز گچساران در راستای ترویج فرهنگ ناب عاشورا است.

مدیر خدمات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با تشریح فعالیت اتوبوس قافله نینوا در مناطق مختلف گچساران و باشت افزور: قافله نینوای شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در محله سادات گچساران، روستای تلخاب‌شیرین و آب‌شیرین این شهرستان، مسجدالنبی در حوزه نفت به اجرای برنامه پرداخته و طی امروز و روزهای آینده نیز در شهر باشت هیئت فاطمیه و روستای سراب‌بیز باشت،روستای آبدگاه، نارگ‌موسی و تلخاب این شهرستان نیز برنامه‌های ویژه محرم و عاشورا برای کودکان و نوجوانان را اجرا خواهد کرد.

پایان پیام/۸۲۰۳۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول