اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

دست خالی دلالان مشهدی در اولین ماه تابستان!

اولین ماه از تابستان 1402 در حالی به پایان رسید که بازارهای ارز، طلا و سکه با افت قیمت همراه بودند.

دست خالی دلالان مشهدی در اولین ماه تابستان!

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، خبرهای سیاسی و اقتصادی گوناگون، از جمله سیگنال‌های مثبت و منفی این ماه بود که بازارهای سرمایه گذاری و دلالی مشهد وسایر شهرهای کشورمان را با سرگیجه مواجه کرد.

سرگیجه بازارهای ارز، طلا و سکه در حالی بود که طی یک ماه گذشته چند بار قیمت دلار را به کانال ۴۹ هزار تومانی رفت و دوباره به کانال ۴۸ هزار تومانی بازگشت. به دنبال این نوسانات در دلار، قیمت طلا و سکه هم دچار نوسان شد و در نهایت با تغییر کانال در مسیر نزولی به کار خود پایان داد. اما کدام بازار طی تیرماه ۱۴۰۲ زیان بیشتری برای دلالان و سرمایه گذاران مشهدی به همراه داشت؟ ادامه این گزارش را بخوانید.

دلار/ عقب نشینی ۵۵۰ تومان

 

 قیمت دلار در تیرماه نوسانات زیادی را پشت سر گذاشت؛ در این بازه یک ماهه، قیمت دلار بین دو کانال ۴۸ و ۴۹ هزار تومانی بالا و پایین می‌رفت.  قیمت دلار در آخرین روز خردادماه روی رقم ۴۸ هزار و ۳۰۰ تومان بسته شده بود اما به محض آغاز تیرماه، بیش از هزارتومان افزایش داشت و در اول تیرماه به قیمت ۴۹ هزار و ۳۵۰ تومان رسید. با این حال، دلار با پشت سر گذاشتن نوسانات افزایشی و کاهشی بسیار در تیرماه، سی و یکمین روز از این ماه را روی قیمت ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان به پایان رساند. بنابراین قیمت دلار از ابتدا تا انتهای تیرماه ۵۵۰ تومان عقب نشینی کرد.

سکه/ زیان دهی انواع سکه

 

در تیرماه ۱۴۰۲ قیمت انواع سکه با کاهش همراه بود. قیمت سکه امامی با نزول به کانال پایین‌تر از ۲۸ میلیون و ۵۸۱ هزار تومان در ابتدای تیرماه به ۲۷ میلیون و ۲۸۹ هزار تومان رسید و بازدهی منفی داشت. سکه بهار آزادی هم در این ماه، کانال عوض کرد و از ۲۵ میلیون و ۴۹۳ هزار تومان در ابتدای تیرماه به ۲۴ میلیون و ۴۴۸ هزار تومان در پایان ماه رسید.

نیم‌سکه هم در این ماه، کانال عوض کرد و از ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در ابتدای تیرماه به ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان در پایان این ماه تنزل کرد. قیمت ربع سکه نیز که بیشترین کاهش قیمت را داشت از ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در آغاز ماه به ۹ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان در پایان تیرماه رسید.

طلا/ سرگیجه طلافروش ها

 

قیمت طلای ۱۸ عیار در این ماه از دو میلیون و ۳۳۵ هزار و ۲۰۰ تومان در هر گرم به دو میلیون و ۲۹۹ هزار تومان رسید. این در حالی است که بازار طلا  طی روزهای گذشته، روند منفی داشته است و اکنون هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲ میلیون و ۲۷۸ هزارتومان خرید و فروش می شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول