اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ایاب وذهاب دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در کردستان رایگان می‌شود

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: با همکاری شهرداری سنندج، سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از ابتدای سال تحصیلی جدید رایگان می‌شود.

ایاب وذهاب دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در کردستان رایگان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، طالب محمدی رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان ظهر امروز در جلسه شورای آموزش وپرورش که در محل سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: با ابلاغ وزارت کشور مقرر است سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان بانیازهای ویژه از ابتدای سال تحصیلی جدید رایگان شود.

وی اضافه کرد: اجرای این نیاز، بر اساس ماده 5 قانون حمایت از حقوق معلولان به شهرداری‌ها واگذار شده است.

محمدی تعداد دانش آموزان با نیازهای ویژه استان را هزار و ۵۱۸ نفر اعلام کرد و گفت: یک‌هزار و ۲۳۹ نفر از این تعداد معادل ۸۱ درصد از سرویس ایاب وذهاب استفاده می‌کنند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی خاطر نشان کرد: ۹۰ درصد هزینه ها ی ایاب و ذهاب  دانش آموزان در سال تحصیلی گذشته توسط آموزش وپرورش استثنایی تأمین شده است.

20 اتوبوس برای معلولین مناسب‌سازی  می‌شود

شهردار سنندج نیز در این جلسه در ارتباط با اعلام درخواست جهت رایگان شدن ایاب و ذهاب دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، گفت: نشستی درباره این موضوع جهت جزئیات اجرای آن با آموزش و پرورش استثنایی استان خواهیم داشت.

سیدانور رشیدی در ادامه به موضوع مناسب‌سازی اتوبوس‌ها برای معلولان اشاره کرد و افزود: در اواخر سال گذشته تعداد ۲۰ دستگاه اتوبوس برای ناوگان شهری سنندج خریداری شد ضمن اینکه با پرداخت هزینه بیشتر، تمامی این اتوبوس‌ها برای معلولان در حال مناسب‌سازی است.

وی در ادامه از ایجاد ۶ ایستگاه اتوبوس مخصوص معلولین در سطح شهر سنندج خبر داد و افزود: از لحاظ پراکندگی جمعیت نیز، از بهزیستی آمار و اطلاعات لازم گرفته شده و در حال انجام اقدامات اجرایی هستیم.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول