اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

«روستای زرده» سند مظلومیت ایران در مقابل مدعیان حقوق بشر است

جانشین سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه در مراسم یادواره شهدای بمباران شیمیایی روستای زرده، گفت: مردم زرده جزء همان حقوق بشری که غربی‌ها از آن می‌گویند، نیستند.

«روستای زرده» سند مظلومیت ایران در مقابل مدعیان حقوق بشر است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، یادواره شهدای بمباران شیمیایی روستای زرده امروز با حضور آحاد مردم، امام جمعه، فرماندار و مسؤولین استانی و شهرستان در مسجد المهدی دالاهو برگزار شد.

سردار قنبری جانشین سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه، در این مراسم با بیان اینکه ما باید ادامه دهنده راه شهیدان عزیزمان باشیم، اظهار کرد: همواره باید از آب و خاک میهن تمام قد حفاظت کنیم و طلایه‌داران خوبی برای کشور عزیزمان ایران باشیم.

وی با اشاره به ۵ حمله شیمیایی در دوران دفاع مقدس به استان کرمانشاه، ادامه داد: این در حالی است که ۲۰۰ کشور در کنوانسیون بین‌المللی امضا کردند حتی برای نظامیان هم سلاح شیمیایی استفاده نشود، مردم زرده جزء همان حقوق بشری که غربی‌ها از آن می‌گویند، نیستند. این سندی از مظلومیت ایران است.

جانشین سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: کشور ایران دارای فرهنگ غنی و پر باری است و دشمنی غرب با ما از اصالت ملت ایران و وفاداری به آرمان‌های انقلاب است لذا آنان در پی همین دشمنی‌ها مردم و کودکان ما را هدف بمب‌های شیمیائی قرار می‌دهند.

وی با تأکید بر اهمیت سواد رسانه‌ای، گفت: هزاران شبکه متخاصم شب‌روز در حال دروغ پراکنی و منحرف کردن ذهن جوانان ما است، لذا وظیفه والدین بسیار خطیر و ضروری است.

روستای زرده در صبحگاه روز ۳۱ تیر ۱۳۶۷، چند روز پس از اعلام آتش‌بس و پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت از سوی ایران، به وسیلهٔ پنج بمب‌افکن مسلح به بمب‌های شیمیایی متعلق به ارتش عراق بعثی مورد حمله قرار گرفت. در این حمله ۲۷۵ نفر از مردم که برای برگزاری جشن مذهبی در دالاهو گردآمده بودند، جان خود را از دست دادند و ۱۱۴۶ نفر زخمی شده یا به عوارض ناشی از استنشاق گازهای سمی دچار شدند.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول