اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

پلمب ۲۳۰ بنگاه املاک متخلف با آغاز فصل جابجایی مستأجران در اصفهان

مسؤول هماهنگی دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان اصفهان گفت: در حال حاضر ۸۱۰ بنگاه مشاور املاک فاقد پروانه فعالیت شناسایی و بر اساس قانون به آنان اخطار داده شده، همچنین تعداد ۲۳۰ بنگاه معاملات املاک متخلف نیز پلمب شد.

پلمب ۲۳۰ بنگاه املاک متخلف با آغاز فصل جابجایی مستأجران در اصفهان

قدرت‌اله نوری، مسؤول هماهنگی دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: پیرو مصوبات هفتمین جلسه شورای عالی مسکن با دستور رئیس جمهور، کارگروه تنظیم بازار املاک و مستغلات استان‌ها تشکیل و این موضوع در استان اصفهان به معاونت مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان واگذار شد.  

وی با بیان اینکه اولین جلسه کارگروه در استانداری اصفهان تشکیل شده است گفت: در این جلسه مقرر شد کارگروه در شهرستان‌ها نیز توسط فرمانداران تشکیل شود و اقدامات لازم برای ساماندهی مشاوران املاک و کنترل بازار اجاره در سطح شهر اصفهان، شهرهای جدید و سایر شهرهای استان انجام شود.

نوری بیان کرد: یکی از اقدامات انجام شده تشکیل گشت مشترک با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی، اماکن، صمت و راه و شهرسازی بود که در هفته‌های گذشته بازدیدهای متعددی از مشاوران املاک شهر اصفهان انجام شد و تعداد زیادی از مشاوران املاک متخلف پلمب شدند.  

مسؤول هماهنگی دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان اصفهان با بیان اینکه اتحادیه مشاوران املاک با همکاری اداره اماکن نسبت به پلمب مشاوران فاقد پروانه اقدام کرده  ادامه داد: تشکیل کارگروه‌های شهرستانی با جدیت انجام شده و گشت‌های مشترک در این شهرستان‌ها نیز آغاز شده است.  

وی عنوان کرد: از ابتدای خرداد ماه سال جاری همزمان با فصل جابجایی مستأجران، در استان اصفهان گشت‌های مشترک نظارت بر مشاوران املاک با محوریت اداره‌کل راه و شهرسازی استان تشدید شده است. 

نوری افزود: تاکنون تعداد یک هزار و ۷۰۰ بازرسی از مشاوران املاک در قالب گشت‌های مشترک، تعزیرات حکومتی، اتحادیه املاک، پلیس اماکن و همکاری سازمان صمت و اتاق اصناف انجام شده که در حال حاضر ۸۱۰ مورد از آنان که فاقد پروانه فعالیت بودند شناسایی شدند و بر اساس قانون رسیدگی به آنان اخطار داده شده، همچنین تعداد ۲۳۰ بنگاه معاملات املاک متخلف پلمب شدند.  

مسؤول هماهنگی دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان اصفهان خاطرنشان کرد: در شهر اصفهان در مجموع بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ مشاور املاک فعال است که تعداد ۴ هزار و ۵۹۶ بنگاه دارای پروانه فعالیت معتبر، تعداد یک هزار و ۲۰ مشاور املاک در حال اخذ پروانه کسب هستند و بنگاه‌های فاقد پروانه نیز شناسایی، اخطار و اعمال قانون شده‌اند.  

وی گفت: کارگروه تنظیم بازار اجاره و مستغلات استان اصفهان تعدادی شرکت غیرمجاز که قصد اخلال در بازار املاک و مسکن استان داشته‌اند را نیز شناسایی و پلمب کرده است.  

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول