اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

توصیه محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد به هیات‌ها و استفاده از ظروف پلاستیکی

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در خصوص استفاده از ظروف یک بار مصرف در محرم توصیه‌هایی کرد.

توصیه محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد به هیات‌ها و استفاده از ظروف پلاستیکی

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران اسلام جاودان خرد امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین «ع» از مسئولان هیات ها و تکایا درخواست می شود تا ضمن مدیریت پسماند مراقب محیط زیست خود باشیم.

وی عنوان کرد: مردم ایران همیشه ایام حب به اهل بیت را در رفتار گفتار و کردار خود نشان داده اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این مردم همه ساله در ایام سوگواری با توزیع نذورات ارادت قلبی خود را به اهل بیت پیامبر آشکارتر می سازند.

جاودان خرد عنوان کرد: اگر  مدیریت نکنیم با توزیع نذورات پسماند فراوانی تولید می شود  مدیریت پسماند و کاهش پلاستیک مطالبه زیست محیطی دوستداران طبیعت است.

وی گفت: مسئولان هیئت ها و تکایا با تشکیل گروهای زیست محیطی  می توانند تولید آن را به حداقل برسانند.  

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کارشناسان محیط زیست این آمادگی را دارند در کنار مسئولین هیئت ها، تکایا و حسینه ها مشاوره وراهنمایی های لازم را ارائه کنند.

جاودان خرد بیان کرد: دین مبین اسلام و امامان ما همیشه به محیط زیست توجه خاصی داشتند و این توجه در احادیث و روایات به فراوانی یافت می شوند، لذا تخریب و آلوده کردن محیط زیست به هر بهانه و یا در هر مناسبتی مورد تائید پیشوایان ما نبوده و کارشناسان ما این آمادگی را دارند که مشاوره های تخصصی لازم را ارائه دهند.

وی افزود: مشاهده می شود تعداد معدودی از عزاداران یا  شهروندان لیوان‌ و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی خود را در معابر رها می کنند و هر ساله در ایام  محرم با آلودگی های پلاستیکی مواجه می شویم که این زحمت پاکبانان را دو چندان می کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر توجه به پاکسازی محیط اطراف هیئت ها و تکایا پس از برگزاری مراسم عزاداری اضافه کرد: مسئولان هیئت ها در کنار سایر زحمات فراوانی که برای برگزاری مراسم می کشند با استقرار چند سطل زباله انتخاب تیم زیست محیطی هیئت و توصیه به کسانی که نذورات دارند می توانند ضمن کمک به پاکبان محله پسماند خود را مدیریت کنند.

جاودان خرد با اشاره به توصیه‌هایی برای کاهش مصرف پلاستیک گفت: در صورت امکان از ظروف یکبار مصرف استفاده نشود اگر حذف ظروف یکبار مصرف به‌طور کامل امکان پذیر نبود؛ حتما از ظروف چند بار مصرف، ظروف تجدیدپذیر یا ظروف پایه گیاهی استفاده شود تا حداقل آسیب بلندمدتی برای محیط زیست نداشته باشند، ضمن انکه در مصرف غذا توجه گردد به اندازه نیاز برداشته شود تا از اسراف جلوگیری گردد.

پایان پیام/ ۸۲۰۳۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول