اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

مشارکت مردم با هلال احمر برای تهیه داروی زائران اربعین

رئیس سازمان داوطلبان گفت: در قالب طرح «مرهم زائر»، عموم مردم می‌توانند با جمعیت هلال احمر در زمینه ارائه خدمات دارویی به زائران مراسم اربعین حسینی همکاری کنند و داروهای سالم و مازاد بر مصرف خود را به شعب، خانه‌های هلال و پایگاه‌های این جمعیت در سراسر کشور تحویل دهند.

مشارکت مردم با هلال احمر برای تهیه داروی زائران اربعین

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، وحید سلیمی‌، رئیس سازمان داوطلبان گفت: این جمعیت همه ساله در مراسم اربعین حسینی (ع) خدمت به زائران را سرلوحه وظایف خویش قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر همواره برای جلب مشارکت‌های مردمی و خیرین در امور عام المنفعه و بشردوستانه اهتمام دارد و به همین منظور، سازمان داوطلبان در قالب طرح ملی«مرهم زائر» و برای تامین بخشی از اقلام دارویی مورد نیاز این مراسمِ جهانی و اجتماعِ انبوه، اعلامِ مشارکتِ عمومی می‌کند.

به گفته این مقام مسؤول عمومِ هموطنان،خیرین و حامیانِ حقوقی می‌توانند در راستای مسؤولیتِ اجتماعی خویش و همچنین خدمتِ دارویی و درمانی به زائرینِ اربعینِ حسینی (ع)، داروهای اهدایی خود را با لحاظ کردن شرایط خاص به تمام شعب شهرستانی، خانه‌های هلال و پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در سراسر کشور تحویل کنند.

سلیمی خاطرنشان کرد: شرایط داروهای اهدایی نیز مطابق با شیوه نامه طرح مرهم زائر اعلام و ابلاغ شده است که مبتنی بر آن،داروها باید با بسته بندی مناسب و ترجیحا با بسته بندی اولیه کارخانه باشد،داروهای یخچالی و داروهای دارای شرایط نگهداری در دمای ۱۵تا۲۰درجه نباشد، داروهای مایع،نیمه جامد ،اسپری‌ها و شیاف ها با بسته بندی باز و نیز قرص‌ها،کپسولها،پرلها به صورت فله‌ای و باز شده نباشد.

رئیس سازمان داوطلبان ادامه داد: جمعیت هلال احمر همچنین از همکاری داوطلبانه داروخانه‌ها و شرکت‌های دارویی در طرح مرهم زائر و اهدای داروهای پرمصرف در تجمعات انبوه به جمعیت هلال احمر،استقبال می‌کند.

سلیمی‌ گفت: جمع آوری داروها با همکاری و همیاری اعضای سازمان‌های داوطلبان و جوانان و تفکیک داروها توسط افراد واجد صلاحیت از جمله اعضای کانون‌های دانشجویی هلال احمر در دانشگاه‌های علوم پزشکی و تکنسین‌های دارویی با نظارت مشترک معاونت بهداشت،درمان و توانبخشی و مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر صورت می‌گیرد.

سلیمی اضافه کرد: داروهای اهدایی پس از طی فرایند تفکیک،برای انتقال به کشور عراق و توزیع در مراکز درمانی تحت نظارت جمعیت هلال احمر ایران،در اختیار مرکز پزشکی حج و زیارت این جمعیت قرار می‌گیرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول