اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

تلاش برای ایجاد اشتغال بانوان بهبود یافته در زاهدان

مهدیه حسین‌زاده بانوی فعال اجتماعی است که با کمک تسهیلات و حمایت‌های کمیته امداد به بانوان آسیب‌ دیده شهرش، حیاتی دوباره بخشید و برای ایجاد اشتغالشان نیز تلاش می‌کند.

تلاش برای ایجاد اشتغال بانوان بهبود یافته در زاهدان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، مهدیه حسین‌زاده، مدیر کمپ اقامتی «طلوع دوباره» ویژه بانوان شهرستان زاهدان گفت: سال‌ها به عنوان فعال اجتماعی و تسهیلگر در محلات حاشیه شهر زاهدان فعالیت داشتم و به بانوان آسیب‌دیده و مخاطبینی که احساس می‌کردم نیاز به آگاهی و کمک دارند، کمک می‌کردم.

وی افزود: یک روز که در حال عبور از خیابان بودم، یک منظره‌ای دیدم که برایم دردناک بود؛ چند خانم معتاد را دیدم که با نوزاد در بغل، در آن هوای سرد زمستان‌های زاهدان، سر چهارراه ایستاده و در حال تکدی‌گری بودند. این منظره خیلی مرا به فکر فرو برد و با خودم گفتم چرا یک خانم باید بخاطر اعتیاد، به چنین شرایطی دچار شود.

مدیر کمپ اقامتی «طلوع دوباره» زاهدان بیان کرد: آنجا بود که با خودم عهد بستم مکانی تدارک ببینم تا بتوانم حداقل تعدادی از بانوان شهرم را به زندگی برگردانم. مجوز فعالیت را گرفتم، اما برای راه اندازی چنین کمپی، هزینه بالایی نیاز بود و دوستی به من پیشنهاد داد تا از تسهیلات کمیته امداد استفاده کنم.

وی گفت: پس از مراجعه به کمیته امداد اداره ۳ زاهدان، طرح خودم را معرفی کردم و خوشبختانه در کوتاه‌ترین زمان توانستم تسهیلات را دریافت و با کمک آن، طرح خودم را به مرحله اجرا برسانم.

 

حسین‌زاده اظهار کرد: در کنار ارائه خدمات درمانی و مشاوره تا مرحله بهبودی کامل بانوان، با حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره)، کارگاه‌های خیاطی، پارچه بافی، پرورش قارچ و بسته‌بندی سبزیجات و خشکبار نیز راه‌اندازی کرده‌ایم تا برای بانوان بهبود یافته، اشتغالزایی شود.

وی گفت: همچنین قرار است در آینده، تعدادی تنور جهت پخت نان نیز با حمایت کمیته امداد خریداری شود تا بانوان بیشتری بتوانند پس از بهبودی، مشغول به کار شوند و به درآمد پایدار برسند.

مدیر کمپ اقامتی «طلوع دوباره» زاهدان افزود: علاوه بر آموزش مهارت و ایجاد اشتغال برای این بانوان، ۷ بانوی بهبود یافته نیز در خود مجموعه کمپ استخدام شده‌اند و در حال حاضر به سایر بانوانی که همدرد آنان هستند، خدمت‌رسانی می‌کنند.

 

وی گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همیشه در کنار ما بوده و بیش از ۷۰ درصد بانوان بهبود یافته، به دلیل آنکه خود سرپرست یا بدسرپرست بوده‌اند، تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفته‌اند و از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

حسین‌زاده بیان کرد: آرزو دارم بتوانم مجموعه فعالیت‌ها را به بیرون از کمپ نیز گسترش دهم و در قالب تعاونی در سطح شهر نیز نیروهای بیشتری از مددجویان کمیته امداد را به کار بگیریم و فعالیت‌های وسیع‌تری داشته باشیم.

پایان پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول