اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

تشکل‌های دانشجویی: دولت‌های مسلمان روابط اقتصادی خود را با کشور سوئد قطع کنند

جمعی از تشکل های دانشجویی با صدور بیانیه‌هایی جداگانه خواستار قطع ارتباط دولت های مسلمان با کشور سوئد شدند.

تشکل‌های دانشجویی: دولت‌های مسلمان روابط اقتصادی خود را با کشور سوئد قطع کنند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، جمعی از تشکل های دانشجویی با صدور بیانیه هایی خواستار قطع ارتباط دولت های مسلمان با کشور سوئد شدند.

انجمن مستقل علامه: دولت‌های مسلمان روابط اقتصادی خود را با کشور سوئد قطع کنند

انجمن اسلامی مستقل دانشگاه طباطبایی با صدور بیانیه ای  تاکید کرد: دولت ایران به همراه دولت‌های مسلمان جهان روابط اقتصادی خود را با کشور سوئد قطع کنند که این درس هرگز برای این کشور فراموش نشود.

در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است: کشور سوئد به نمایندگی غرب و تفکر وحشی حاکم بر آن موجب شد بار دیگر به ساحت مقدس قرآن کریم اهانت شود. تعارضات اندیشه‌ای دنیای غرب منجر به شعارهای توخالی آزادی بیان و عمل شده است. آزادی که منجر به اهانت به مقدسات مردم مسلمان جهان شده است.

ملت ایران و مسلمانان جهان خواستار اقدامات درخور هستند و نباید اینگونه اقدامات تکرار شود. تکرار نشدن این اقدامات مستلزم هزینه دار کردن اینگونه اقدامات برای کشور‌های غربی از جمله سوئد است.دولت ایران نیز باید مراتب خشم ملت ایران را از طریق اخراج سفیر سوئد به جهان اعلام کند و صدای اعتراض دولت‌ها و ملت‌های مسلمان جهان را به گوش این مدعیان آزادی برساند.

انجمن اسلامی شریعتی: هیچ عذری از دولت سوئد پذیرفته نیست

 انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده  شریعتی  نیز با صدور بیانیه ای در محکومیت هتاکی مجدد سوئد به قرآن کریم تاکید کرد:  در اقدام قبلی این کشور با وجود اینکه مجوز از جانب دولت صادر شده بود اما پس از عذرخواهی‌ها و ما نبودیم دستمان بودهای دولت، قائله ختم به خیر شد؛ اما اینبار دیگر هیچ عذری از جانب آن‌ها پذیرفته نیست.

در بخشی از بیانیه آمده است: چگونه دولتی که در آن حق توهین به پرچم منفور همجنس‌بازان وجود ندارد سوزاندن کلام خدا در آن مجاز است‌ و همزمان دم از دفاع از آزادی بیان نیز می‌زند؟!  این آزادی بیان است که حق اعتراض به وقیح‌ترین و زشت‌ترین چیزها را نداشته باشیم که باعث کشاندن بشریت به ورطه‌ی فساد شده است و سلامت جامعه جهانی را سلب کرده و مخالفین این موضوع و اعتراض کنندگان به آن باید سکوت کنند و اگر اعتراضی از کسی بلند شود افراطی و متحجر است؟

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ما دانشجویان انقلابی خواهان این هستیم که این‌ پایانی برای گستاخی‌های این کشور لجوج باشد و هزینه‌های گزافی برای اقدامات خشونت‌بار خود بپردازد به گونه‌ای که دیگر کسی اجازه‌ی توهین به کلام خدا را به خود ندهد؛ چرا که اسلام، دینی رسمی در جهان بوده و پیروان آن روز به روز درحال زیاد شدن است. نمی‌توان به دینی رسمی با پیروانی که بیش از یک میلیارد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند، توهین کرد و انتظار واکنشی از جانب آنان نداشت. بی شک ما مسلمانان در مقابل این اقدام خشونت بار سکوت نخواهیم کرد.

جمعی از دانشجویان: دولت سوئد با صدور مجوز قرآن سوزی علم دشمنی با مسلمین را برافراشت

جمعی از دانشجویان نیز عصر (جمعه، 30 تیر 1402) در محکومیت اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد و حمایت دولت سوئد از این اقدام تجمع کردند و در پایان تجمع بیانیه ای از طرف دانشجویان انقلابی قرائت شد.

در بخشی از این بیانیه آمده است:  بار دیگر جنایتی بزرگ در سایه حمایت استکبار جهانی و در ادامه‌ی اقدامات ضداندیشه، ضدبشر و ضداخلاقِ مدعیان آزادی بیان و حقوق بشر انجام شد. هتک حرمت به قرآن کریم و رهبر معظم انقلاب سند محکمی است بر اینکه هر دو در یک مسیر هستند و قرآن، نقشه راه تمدن نوین اسلامی و جمهوری اسلامی ایران را مشخص میکند.

در بخش دیگری آمده است: باید دانست که هتک حرمت قرآن کریم مقدمه اهانت به مقدسات سایر ادیان الهی است و این یعنی زیر پا گذاشتن تمام اصول انسانی با ادعای آزادی بیان. دولت سوئد با صدور مجوز قرآن سوزی عَلَم دشمنی با مسلمین را برافراشته است؛ این اهانت برخورد جدی می‌طلبد. امت اسلام در تمام جهان باید موضع خود را نسبت به این حرکت هتاکانه اعلام دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول