اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

هتاکی به قرآن بیانگر ترس دشمن از موج گرایش به اسلام

امام جمعه دهگلان گفت: موج گرایش به اسلام در قلب اروپا دشمنان را ترسانده است و هتاکی به قرآن ناشی از این ترس است.

هتاکی به قرآن بیانگر ترس دشمن از موج گرایش به اسلام

ماموستا عبدالسلام محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دهگلان، با اشاره به هتک حرمت به قرآن در کشور سوئد اظهار کرد: برای دومین بار شاهد اهانت کشور سوئد به قرآن کریم هستیم که این اعمال زشت که به شدت محکوم است از سلسله برنامه‌های دشمنان در ایجاد موج اسلام‌ستیزی است.

امام جمعه دهگلان عنوان کرد:  این حرکات در حقیقت توهین به مقدسات مسلمانان بوده و زمینه‌ساز ایجاد تنش در بین مسلمانان جهان با این کشورهای هتاک است.

وی بر ضرورت برخورد قاطع با هتاکان به مقدسات مسلمانان، افزود: همچنانکه در رسانه‌ها و آمارهای حقیقی مشاهده شده است موج گرویدن مردم به اسلام و رسوخ این دین مقدس در قلب اروپا و آمریکا موجب ترس و واهمه کفار و معاندان اسلام شده و با این اعمال هیچ موفقیتی به دست نخواهند آورد.

امام جمعه دهگلان افزود: براساس آیات قرآن کریم، اگر قدرت و امکانات مادی در دست افراد صالح باشد، از آن بهره‌برداری صحیح می‌کنند و اگر در اختیار نااهلان قرار گیرد سوءاستفاده خواهند کرد.

ماموستا محمدی اضافه کرد: دنیا و قدرت برای گروهی نعمت و برای گروهی بدبختی است، مومنان حقیقی فرصت قدرت و حکومت را صرف اقامه نماز، زکات، امر به معروف و نهی منکر می کنند و نااهلان مردم را به سوی آتش جهنم روانه می‌کنند.

به گفته وی، امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک اصل و نص قرآنی در احادیث و روایات بصورت واضح مورد تاکید قرار گرفته است در حدیث هم روایات شده هریک از شما اگر منکری را دید آن را با قوه قهریه تغییر دهد و اگر نتوانست با تذکر لسانی و اگر نتوانست قلبا آن عمل را محکوم و مبغوض بدارد.

ماموستا محمدی ادامه داد: امام محمد غزالی هم فرموده است، اگر امر به معروف و نهی از منکر فراموش شود؛ زحمات پیامبران الهی نادیده گرفته شده، دیانت از بین رفته، آزادگی و آزادمردی نابود می‌شود، گمراهی پخش شده و جهالت منتشر خواهد شد، فساد همه‌گیر و هنجارشکنی عادت می‌شود.

امام جمعه دهگلان با بیان اینکه دولت و حکومت وظیفه دارد مردم را به خیر دعوت  و مراتب امر به معروف و نهی از منکر را در قبال جامعه انجام دهند، اظهار کرد: مردم هم وظیفه دارند که دولت و حکومت را به خیر دعوت و  با مطالبه‌گری درست با کاستی‌ها، فساد، رانت و غیره مقابله و در مسیر اقامه امر به معروف و نهی از منکر گام بردارند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول