اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

آزادی رسانه‌ها محور دیدار مقامات ترکمنستان و سازمان امنیت و همکاری اروپا

در دیدار نماینده حقوق بشر ترکمنستان با نماینده سازمان امنیت و همکاری اروپا در امور آزادی رسانه‌ها به تعامل دو طرف در زمینه‌های مرتبط، اشاره شد.

آزادی رسانه‌ها محور دیدار مقامات ترکمنستان و سازمان امنیت و همکاری اروپا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «یازدورسون قربان‌نظراوا» نماینده حقوق بشر ترکمنستان و «ترزا ریبرو» نماینده سازمان امنیت و همکاری اروپا در امور آزادی رسانه‌ها گفت‌وگو کردند.

طی این دیدار اظهار شد که مرکز سازمان امنیت و همکاری اروپا در ترکمنستان به عنوان یکی از شرکای بین‌المللی کلیدی دفتر آمبودزمان ( دفاتری برای ضمانت اجرایی غیرقضایی برای نظارت بر حسن جریان قانون در کشور و دستگاه دولت است)  محسوب می‌شود.

خاطرنشان شد که در چارچوب همکاری با مرکز سازمان امنیت و همکاری اروپا در عشق آباد رویدادهای سازنده‌ای در حال برگزاری است که نمونه‌ای از تعامل موفق و پویایی مثبت مشارکت با ساختارهای مختلف این سازمان است.

در این نشست به ماهیت مترقی اصلاحات سیاسی و اقتصادی انجام شده در ترکمنستان اشاره و هدف اصلی از این‌گونه نوآوری‌ها تضمین توسعه پایدار کشور و رفاه مردم آن عنوان شد.

ریبرو با فعالیت‌‌های نهاد ملی حقوق بشر در ترکمنستان و اقداماتی که برای تقویت ظرفیت دفتر آمبودزمان در این کشور انجام می‌شوند، آشنا شد.

نماینده حقوق بشر در ترکمنستان با تاکید خاطرنشان کرد که دفتر آمبودزمان یک ساختار مستقل مشغول به حمایت حقوق بشر، از جمله آزادی بیان و دسترسی به اطلاعات است.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول