اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اردن کاردار سفارت سوئد را احضار کرد

وزارت خارجه اردن در اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، کاردار این کشور در امان را احضار کرد.

اردن کاردار سفارت سوئد را احضار کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه اردن در اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم تحت حمایت پلیس سوئد در استکهلم، کاردار این کشور در امان را احضار کرد.

ظهر روز پنجشنبه، ۲۰ جولای، برای دومین بار طی چند هفته اخیر، عاملان قرآن‌سوزی در سوئد، با چراغ سبز پلیس این کشور و پس از دریافت مجوز برای تجمع ضد اسلامی در استکهلم، به قرآن کریم اهانت کردند. 

«سلوان مومیکا» شهروند عراقی ـ سوئدی در این تجمع، بار دیگر با حمایت پلیس سوئد به قرآن کریم هتاکی کرد و پرچم عراق را آتش زد.

پلیس سوئد روز چهارشنبه (۱۹ جولای) اعلام کرد که برای برگزاری یک تجمع اعتراضی در بیرون سفارت عراق در استکهلم مجوز صادر کرده است.

به نوشته وبگاه اردنی «عمون»، وزارت خارجه اردن مراتب اعتراض خود به هتک حرمت قرآن کریم را به کاردار سفارت سوئد ابلاغ کرد تا این پیام اعتراضی را به دولت آن کشور انتقال دهد.

اردن همچنین اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد و آن را بیانگر نفرت‌پراکنی و جریحه‌دار کردن احساس دو میلیارد مسلمان دانست که توجیه آن در چارچوب آزادی بیان مطلقا ممکن نیست.

وزارت خارجه اردن همچنین بر ضرورت اقدام دولت سوئد برای اتخاذ تصمیمات لازم جهت ممانعت از تکرار چنین رفتارهایی که نقض ارزش‌های مشترک انسانی است، تأکید کرد و این رفتارها را تجسم خطرناک نفرت‌پراکنی، نژادپرستی و مظهر اسلام‌هراسی دانست که اردن بشدت آن را محکوم می‌کند.

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول