اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

دشمنان به دنبال تخریب ایرانیت و اسلامیت جمهوری اسلامی ایران هستند

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: دشمنان خبیث ملیت ایرانی را در مقابل اسلامیت قرار داده‌اند و برخی افراد نادان نیز به آن دامن می‌زنند.

دشمنان  به دنبال تخریب ایرانیت و اسلامیت جمهوری اسلامی ایران هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرّم امروز در دیدار رئیس بنیاد ایران‌شناسی کشور با وی، اظهار کرد: دشمنان و این دوستان طوری مطرح می‌کنند که بعد از انقلاب اسلامی، اسلامیت در ایران آنچنان پررنگ شده که ملیت و تعصبات، پرچم و شعار ملی وجود ندارد و این موضوع تحریف تاریخی است که باید از چهره انقلاب اسلامی زدوده شود.

وی افزود: امام راحل، انقلاب اسلامی را با نگاه نوین اسلامی و ارزش دادن به اهمیت به جایگاه ملیت ایجاد کرد به‌طوریکه اوج آن در دوران دفاع مقدس دیده شد و شهدای زرتشتی و اهل سنت نمونه‌هایی از ملیت‌گرایی انقلاب اسلامی است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه امام راحل نگاه جدیدی را در تاریخ ایران اسلامی آفرید، گفت: محققان و دانشگاهیان باید در این موضوعات مطالعه کرده و این مسائل را به مردم بیان کنند.

خرم ادامه داد: دشمنان همواره تلاش می‌کنند ایرانیت و اسلامیت جمهوری اسلامی ایران را تخریب کنند و توطئه‌هایی پشت این قضیه وجود دارد و آنها می‌خواهند با این کار ما را مشغول کنند و نمی‌خواهند چهره زیبایی از انقلاب به دنیا معرفی شود.

وی با بیان اینکه مرکز ایران شناسی می‌تواند در شناساندن جایگاه اصلی جمهوری اسلامی در جهان اسلام و دنیا نقش ایفا کند، یادآور شد: این‌گونه مراکز اگر درست و دقیق تقویت شود، می‌توانند همه شبهات را از بین ببرند و جمهوری اسلامی را به خوبی به دنیا بشناسانند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اعلام آمادگی برای حمایت از شعبه ایران‌شناسی در استان تصریح کرد: در دولت سیزدهم مراکز تحقیقاتی و علمی باید هویت‌بخشی شده و جایگاه اصلی خود را در جامعه پیدا کنند و در خصوص تاریخ و تمدن ایران اسلامی و آذربایجان مطالعه و تحقیق کنند و آنها را به جهانیان بشناسانند.

خرّم با اشاره به تعابیر رهبر معظم انقلاب در خصوص آذربایجان و تبریز مبنی بر اینکه « پرچم آزادی ایرانی‌ها دست تبریزی‌هاست»، « پرچم اتحاد ایرانی‌ها دست آذربایجانی‌هاست» و « روایت ایران بدون روایت آذربایجان ناقص است» متذکر شد: این تعابیر و جملات حاکی از اهمیت این منطقه و جایگاه آن در تاریخ و تمدن این کشور است.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول