اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

گریه‌های شش ماهه‌های دیار علویان برای کوچک‌ترین باب الحوائج + عکس و فیلم

شش ماهه‌های دیار علویان همزمان با بزرگترین همایش شیرخوارگان برای کوچک‌ترین باب الحوائج اهل‌بیت(ع) گریه کردند.

گریه‌های شش ماهه‌های دیار علویان برای کوچک‌ترین باب الحوائج + عکس و فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از  مازندران، به هر یک از حسینیه‌ها می‌رفتی چشم‌تان به طفلانی می‌خورد که بر دامن مادران‌شان آسوده قرار گرفته بودند. نگاه معصومشان به هر طرفی می‌چرخید و کنجکاو از آمدن‌شان به محفلی که انگار یک حال و هوای خاصی داشت، اما دل‌شان گرم بود که یکی همراهش هست تا به آبی و غذایی نیاز داشت، بدهد.

سبز پوش، سفیدپوش و سیاه‌پوش با سربندهای زیبای رنگارنگ که نوشته‌های با معنایی بر روی آن آذین شده بود و در آن محافل رنگ و بوی خاصی داده بودند و آن همان شعر زیبا و با معنایی که معروف است" کوچیک بودم که مادرم حرز تو گردنم می‌کرد وقتی محرم می‌ومد لباس سیاه تنم می‌کرد".

گریه‌های این شش ماهه‌های دیار علویان در حسینیه آل طاها و آستانه مقدس امام‌زاده ابراهیم(ع) آنقدر گوش نواز بود که با ناله‌های مادرانشان هم‌نوای طفل شش ماهه کربلا شدند، هم‌نوایی کوچک‌ترین باب الحوائج اهل‌بیت(ع) که هنگام آسمانی شدنش، گلویش خشک و دامن مادرش خالی بود. شش ماهه‌های شهر هزارسنگر مازندران در این محافل با لالایی‌های مادرانه آرام آرام خواب می‌رفتند در حالی‌که لالایی‌های مادرانه علی اصغر(ع) نوایش برای گهواره خالی بود.

اگرچه با نوای مدیحه سرایی مداحان اهل‌بیت برای این خالی بودن گهواره و دامن مادر طفل شش ماهه کاروان کربلا این طفلان با صدای بلند گریه سر دادند و با آن هیاهوی گریه‌هایشان، با زمزمه مادرانشان عهدنامه همایش بزرگ عمومی شیرخوارگان جهان اسلام را با پایداری دین اسلام در دلشان جای دادند.

 

 

 

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول