اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

دیپلماسی عزتمندانه امروز ما به برکت انتخاب درست مردم است

امام جمعه نایین گفت: حفظ عزت و آبروی ملت ایران بزرگترین معروف است که دیپلماسی امروز ما دیپلماسی عزت‌مندانه بوده و ذلیلانه و التماسی نیست که این هم به برکت انتخاب درست مردم است.

دیپلماسی عزتمندانه امروز ما به برکت انتخاب درست مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از نایین، حجت‌الاسلام محمد مطهرخو امام جمعه شهرستان نایین در اولین خطبه نماز جمعه این هفته اظهار کرد: ما امروز یک جامعه اسلامی هستیم و باید بررسی کنیم که جامعه اسلامی صدر اسلام به چه آفتی دچار شد که کارش به حاکمیت اشرار یعنی حکومت یزید، بنی امیه و بنی عباس رسید و چه شد که بعد از ۲۰ سال در جایی که امیرالمومنین(ع) حکومت می‌کرد سر فرزندانش را بر سر نیزه در شهر چرخاندند.

وی با بیان اینکه طبق فرمایش قرآن کریم، ضایع کردن نماز و معنویت و تبعیت از شهوات دو آفت بزرگ جامعه هستند، گفت: وقتی در جامعه گناه منتشر شود کار کسی که در رأس آن جامعه است و کسی که هدایت به خیر و صلاح می‌کند، مشکل خواهد شد و وقتی مدیریت‌ها به دست افراد نااهل و نالایق برسد همان خواهد شد که در کوفه اتفاق افتاد.

مطهرخو تصریح کرد: به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب و همه مسؤولان برای شرکت در انتخابات و انتخاب فرد اصلح بسیار تأکید می‌کنند.

وی ادامه داد: وقتی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه طرد شود، دزدی، شهوت رانی، تقلب و خیانت در بین آحاد مردم رایج می‌شود و به تدریج این منکرات جزء فرهنگ مردم شده و آدم‌های ناباب و نااهل سر کار خواهند آمد.

امام جمعه نایین با اشاره به فرمایش حضرت آقا که مهمترین قدم امر به معروف و نهی از منکر ایجاد و حفظ نظام اسلامی است، بیان کرد: این گسترش حضور ایران اسلامی در منطقه و در دنیا و گسترش پیام آزادی بخش اسلام در مقابل استکبار جهانی مسئله بزرگی است و نشان از این دارد که این نظام اسلامی در حال شکل‌گیری و گسترش و جهانی شدن است.

وی با تأکید بر اینکه رساندن قیام آزادی‌بخش سید الشهدا به هر گوشه دنیا، راه نظام اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: حفظ عزت و آبروی ملت ایران بزرگترین معروف است که دیپلماسی امروز ما دیپلماسی عزت‌مندانه بوده و ذلیلانه و التماسی نیست که این هم به برکت انتخاب درست شما مردم است.

وی اضافه کرد: از اقدامات عزت‌مندانه اخیر برخورد وزارت خارجه در مقابل اقدام روسیه برای مداخله بر سر جزایر مهم ایران بود که منجر به اعزام سفیر روسیه و موضع‌گیری مجلس شد و روس‌ها نیز طی یک تماس تلفنی اعتراف به اشتباه خودشان کردند که البته کافی نیست و مسؤولان دنبال این قضیه هستند.

مطهرخو تصریح کرد: امروز وقتی آمریکا نفتکش ایران را توقیف می‌کند هیچ شرکتی جرأت ندارد نفت آن را بخرد چرا که می‌داند اگر ایران بگوید اقدام تلافی‌جویانه می‌کنیم حتما انجام خواهد داد.

امام جمعه نایین با اشاره به اینکه این عزت، شرافت و اقتدار حاصل خون شهیدانی همچون سردار سلیمانی و نتیجه دیپلماسی مقتدرانه دولت مردمی است، گفت: اعتلای فرهنگ، سلامت محیط اخلاقی، سلامت محیط خانوادگی و تکثیر نسل، تربیت نسل جوانِ آماده‌ی اعتلای کشور که هدف همایش شیرخوارگان نیز است، رونق دادن به اقتصاد و تولید، همگانی کردن اخلاق اسلامی، استمرار عدالت قضایی و عدالت اقتصادی مهم‌ترین معروف‌ها هستند.

وی افزود: ابتذال اخلاقی، کمک به دشمنان در تضعیف نظام اسلامی همانند بی‌حجابی و بد‌حجابی که منکر سیاسی است، بی اعتماد کردن مردم به نظام اسلامی خصوصاً در سال‌های انتخابات و تضعیف جامعه مهم‌ترین منکرات هستند.

مطهرخو با بیان اینکه بی‌تردید بی‌حجابی دستاورد تلاش دشمنان است، گفت: کشف حجاب کنندگان را می‌توان به چهار دسته تقسیم کرد که یا غافل و معترض یا مهاجم و فاسد هستند که با دسته اول و دوم باید طوری برخورد شود که به دامنه اسلامی برگردند و محرم بهترین فرصت برای این مسئله است و علما و مداحان باید در جلسات به آن بپردازند.

خطیب نماز جمعه نایین با اشاره به اینکه نهی از منکر فقط در حوزه شخصی نیست که مختص حجاب باشد، بیان کرد: در حوزه اجتماعی سواستفاده از منابع عمومی، رفیق بازی و رانت در مسائل عمومی کشور در حوزه واردات، شرکت‌ها و استخدام‌ها، در خصوص رفاقت‌ها از سوی مسؤولان و در باب قدرت و امضا و حکم مواردی است که ممنوع و حرام بودند و هر کسی این‌ها را در ادارات ببیند شرعا موظف است که موارد را تذکر، برخورد و دنبال کند.

وی در پایان نکاتی را برای هیأت‌های مذهبی بیان کرد و گفت: عزاداری تا دیر وقت، ریختن خون در مسیر حرکت مردم، عزاداری با سبک‌های نامتعارف، اسراف در آب و برق و مواد غذایی، کثیف کردن خیابان‌ها جز منکرات است که مردم به آن توجه کنند.

پایان پیام/ ۶۳۱۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول