اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

پیام‌های قیام عاشورا برای نسل جوان تبیین شود

امام جمعه نظرآباد با اشاره به اینکه دشمن تلاش خود را برای انحراف افکار جوانان به کار گرفته است، گفت: قیام امام حسین (ع) بیانگر پیروزی حق در مقابل باطل است و پیامدهای بسیاری دارد که ضروری است برای نسل جوان تبیین شود.

پیام‌های قیام عاشورا برای نسل جوان تبیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نظرآباد، حجت الاسلام والمسلمین سید سجاد موسوی، امام جمعه شهرستان نظرآباد، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان، ضمن دعوت نمازگران به تقوای الهی و تسلیت فرارسیدن ماه محرم، گفت: قیام امام حسین (علیه السلام) پیام‌ها و پیامدهایی دارد. حق پیروز است و باطل شکست خورده است.

وی در ادامه علاوه بر تشریح تاریخ اسلام، تبیین وقایع کربلا برای نسل جوان را ضروری خواند و یادآور شد: دین خدا نور است و تلاش کافران و دشمنان و مبارزه با دین مثل فوت کردن بر خورشید است.

پیام قیام عاشورا باید درک شود

امام جمعه نظرآباد با بیان اینکه قیام عاشورا سراسر پیام است، اضافه کرد: باید نهادهای فرهنگی برای تبیین این پیام‌ها و ایجاد ارتباط نسل جوان و فرهنگ عاشورایی برنامه ریزی ویژه و دقیق تری داشته باشند.

خطیب نماز جمعه نظرآباد با اشاره به تلاش دشمن برای اسلام هراسی و تغییر افکار جوانان، اظهار کرد: موفقیت‌ها، پیشرفت‌ها، پیروزی‌ها در هر عرصه نظامی، فرهنگی، علمی، سیاسی، اجتماعی و... همه با تاسی از احکام و احادیث رقم خورده است.

وی افزود: از کربلا می‌آموزیم انسان باید اهل تولی و تبری باشد، خط قرمز داشته باشد، مرز با دشمن داشته باشد و به ولایت الهی وفادار باشد حتی اگر دو دستش قطع شود.

هدف دشمنان از اهانت به قرآن

موسوی در ادامه به اهانت دشمن به کتاب الهی و مقدس قرآن اشاره کرد و یادآور شد: اهانت به ساحت نورانی قرآن کریم در کشور سوئد به منظور ایجاد اختلاف مذهبی بین پیروان ادیان توحیدی و انحراف افکار عمومی از شرایط در حال انفجار سرزمین‌های اشغالی است.

وی با تأکید بر اینکه اتحاد و همدلی مسلمانان است که دشمن را می ترساند، اضافه کرد: مسلمانان در همه نقاط دنیا این عمل را و این اقدام ضد آزادی بیان محکم می‌کنند.

خطیب نماز جمعه نظرآباد تصریح کرد: عزادار امام حسین باید دشمن دین و بشریت را بشناسد و با تمام توان در برابر او بایستد. امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی دشمن اصلی دین و بشریت هستند.

قدردانی و حمایت از اقدام نیروی انتظامی

موسوی اضافه کرد: حجاب و عفاف مایه تقویت خانواده و امنیت جامعه است و ره‌آورد مهم آن سلامت اجتماعی و امنیت اجتماعی است و کشف حجاب منجر به بی‌بندوباری و تضعیف کانون خانواده می‌شود. از اقدام نیروی انتظامی در تذکر و برخورد با هنجارشکنان تشکر می‌کنیم.

ضرورت تجهیز و تسریع در امر آتش‌نشانی شهرستان

وی در بخش دیگری به حادثه فوت خانم نظرآبادی اشاره کرد و افزود: حادثه دلخراش فوت یک خانم نشان می‌دهد مسائل امنیتی باید به درستی رعایت و کمبود امکانات در آتش نشانی با پیگیری مسئولان شهرستانی و استانی مرتفع گردد و سرعت عمل سازمان آتش نشانی باید بیشتر شود.

امام جمعه نظرآباد در پایان یادآور شد: در عزاداری‌ها عقل و احساسات، شور و شعور، منطق و فریاد در کنار هم قرار گیرد حق الناس و حق الله رعایت شود عزاداری‌ها محور وحدت باشد و مجالس عزاداری موجب احیا امر دین باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول