اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

هیئت ها نقش موثری در برطرف کردن منکرات در محلات ایفا می کنند

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر هرمزگان گفت: هیئت ها نقش موثری در برطرف کردن منکرات در محلات و توسعه معنویت در جامعه ایفا می کنند

هیئت ها نقش موثری در برطرف کردن منکرات در محلات ایفا می کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت الاسلام کریمی، دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر هرمزگان امروز در گردهمایی بزرگ ارکان هیئات، مداحان و مبلغین شهرستان بندرعباس به عنوان «اذن عزا» در حسینیه امامزاده سید مظفر (ع)، بیان کرد: امروز کارکرد هیئت به مسئله عزای امام حسین (ع) خلاصه نمی شود و کار‌های بزرگی انجام می دهند، در مباحث مختلف و سلامت اجتماعی، ناهنجاری‌های محلات و شناسایی و برنامه ریزی برای مقابله با منکر‌ها، می توانند نقش آفرینی کنند.

کریمی افزود: بر پایی هیئت برای عزای سید الشهدا یک معروف بزرگ است و متولیان آن باید به عنوان آمربه معروف و ناهی از منکر در محله عمل کنند؛ در هر محله‌ای یک منکری ممکن است شیوع داشته باشد، هیئات ما برای برطرف کردن مشکلات محله با ستاد امربه معروف و نهی از منکر که برنامه‌های ویژه‌ای در این خصوص در دستور کار دارد، همکاری کنند.

حجت الاسلام کریمی عنوان داشت: امر به معروف و نهی از منکر دو بخش دارد و بخش مهمتر آن بخش مردمی که تذکر لسانی است، اهمیت هرچه بیشتری دارد و در جامعه نقش پیشگیرانه ایفا می کند.

به گفته وی، هیئت‌های مذهبی می توانند در زمینه اشاعه معروف در جامعه نقش محوری ایفا کنند.

کریمی در پایان خاطرنشان کرد: هر کاری هیئتی و اجتماعی انجام شود اثر گذاری آن بیشتر می‌باشد، همین برگزاری عزای امام حسین (ع) خودش یک معروف است، عده‌ای زیر بیرق امام از ناهنجاری‌ها فاصله می گیرند و این از باارزش ترین معروف ها در جامعه است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول